'Oranje tiki-taka-goal' niet genoeg voor winst SCP

WVW 1 (zon)

4 december 2022 14:00

A. Meijnen

Sportpark Schravenhof
Hosterd 65
6655AE
PUIFLIJK
tel. 0487-514045

SCP nam het afgelopen zondag op tegen WVW uit Weurt. Op sportpark Schravenhof ontving de nummer twee van de vijfde klasse D tegen een geduchte concurrent: WVW staat op de vierde plaats.

Eerste helft
WVW toonde zich direct sterk aan de bal. Via verzorgd positiespel wisten zij via de as veel dreiging te creëren, het ging alleen te vaak mis wanneer de tegenstander uitweek naar de vleugels. Het grootste gevaar kwam via enkele corners en vroege voorzetten, maar keeper Rick Albers trad meerdere malen zeer adequaat op.

Halverwege de eerste helft scoorde SCP een wonderschoon doelpunt. Door middel van één-twee met een ingezakte Joël Willemsen omspeelde Eli Wuarbanaran een tegenstander op het middenveld. De stilist verlegde het spel naar de rechtervleugel, waar Yanick van der Velden snel terugtikte op Jesper Smit. De rechtsback speelde de bal weer naar de centraal lopende Wuarbanaran. Met een subtiele voetbeweging met buitenkant links stelde hij in één oogopslag Jarno Smits in stelling dwars door de laatste linie van Weurt te sprinten. De nummer 10 leek iets te lang te wachten met schieten, maar het bleek dat hij Jasper ter Horst al had horen roepen. Vlak voor het doel speelde de aanvaller de bal breed, waar bij de tweede paal Ter Horst kwam aangerend om op zijn gemak de 1-0 binnen te maken.

WVW scoorde nog bijna met een afstandsschot van zo'n twintig meter, maar opnieuw stond daar doelman Albers. De keeper lijkt met de wedstrijd moeilijker gepasseerd te worden, zo stopte hij vorige week nog twee strafschoppen tegen Batavia.

SCP liet daarentegen een levensgrote kans op de 2-0 liggen. Willemsen brak door over links en kon in het midden de volledig vrijlopende Smits aanspelen. Zijn voorzet miste echter de nauwkeurigheid, waardoor Smits de bal niet onder controle kon krijge om te scoren.

Tweede helft
Het tweede bedrijf verdiende geen schoonheidsprijs. WVW had het meeste van de bal en stuitte vaak op een groene muur. SCP was daartegenover niet meer bij machten om de rust te bewaren en de bal in de ploeg te houden.

Grootste kans was een vrije kopbal van de spits uit Weurt, maar die ging over. Later dribbelde de nummer 9 nog de zestien in en kreeg hij ruimte om te schieten. Uiteindelijk bolde het voor hem verkeerde netje: het vangnet achter het doel.

Het duurde echter tot de absolute slotfase dat WVW een doorbraak forceerde. SCP koos ongelukkig voor de voetballende oplossing bij het uitverdedigen. Weurt onderschepte de bal en penetreerde het strafschopgebied met een korte combinatie. Doordat de aanvaller de bal enigszins verkeerd leek te raken, werd Albers verrast in de korte hoek: 1-1.

SCP komt goed weg met het late gelijkspel, daar met Ons Ûrste en Weurt de gehele top vier een punt over hield aan de respectievelijke wedstrijden.