Woezik C2

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 06

26 maart 2016

Beneden-Leeuwen zaterdag 27 februari 2016.

Op deze mooie zaterdag stond voor SCP C1 de uitwedstrijd tegen Leones C1 op het programma.
Onder het motto 3x is scheepsrecht kon vandaag na 2 keer te zijn afgelast de wedstrijd doorgaan onder goede omstandigheden.
Het was wel wat fris en de wind waaide redelijk, maar de aanwezige zon maakte het tot een ideale zaterdag om te voetballen.
Het publiek was in redelijke aantallen om 13.00 uur aanwezig om Leones en SCP te zien schitteren op het hoofdveld van Leones.
SCP was bijna compleet aanwezig, helaas had Tygo zich in de morgen af moeten melden wegens ziekte.
Opstelling; Thieme, Max, Julian, Yanick, Stijn, Tijn, Loutfi, Siep, Sjoerd, Diogo en Wouter.
Wissel; Tjerk, Milan, Tristan en Jesper.
SCP en Leones waren aan elkaar gewaagd, met veel inzet en passie van beide kanten werd er gestreden voor elke bal.
De goed leidende scheidsrechter Erik Tijnagel gaf goed de kaders aan waar binnen getreden mocht worden.
Zo werd het een leuke wedstrijd voor beide partijen.
Na 8 minuten was er een terugspeelbal op de keeper van Leones die hij oppakte en zo SCP een goede kans gaf om van dichtbij een indirecte vrije trap te nemen.
Sjoerd gaf het tikje opzij en Wouter raakte hem niet eens goed maar de bal verdween in de goal 0-1
Leones gaf niet op en kwam een paar keer gevaarlijk voor de goal van SCP.
Door goed te verdedigen van de verdediging onder leiding van Max en goed keeperswerk van Thieme kon de gelijkmaker nog voorkomen worden.
Helaas na 16 minuten was er een mindere doeltrap die snel werd opgepikt door Leones en netjes werd afgemaakt 1-1
Dit was ook de ruststand.
Wissels: 8ste min Jesper voor Tijn, 20ste min Milan, Tristan en Tjerk voor Yanick, Siep en Wouter.
In de rust moest ook Jesper zich helaas laten wisselen, Wouter kwam er weer in.
Na de rust was het Leones die sterk eruit kwam en na 30 seconden al met een goede crossbal een aanvaller vrij voor de goal zette.
Thieme was op deze inzet kansloos en SCP keek nu tegen een achterstand aan 2-1.
Gelukkig voor SCP was het na 13 minuten weer gelijk.
Diogo ging de 16 in en werd door de keeper aangetikt en het was Loutfi die de penalty hard en hoog binnenschoot 2-2.
Leones was even van slag en het was Tjerk die 1 minuut later over rechts goed opkwam, de achterlijn haalde en goed op de meegelopen Loutfi teruglegde.

Loutfi werkte de bal gewoon netjes met de binnenkant in de goal en SCP stond nu met 3-2 voor.
SCP kon 10 minuten lang genieten van de voorsprong.
Leones zette goed aan en ze kwamen gevaarlijk voor de goal van SCP.
SCP stond onder druk en kwam er niet echt veel meer voor de goal van Leones.
Uiteindelijk wist Leones met een mooi geplaatst schot Thieme toch te verschalken en was het 3-3.
Dat het spannend bleef blijkt wel uit het feit dat in de laatste minuut eerst de keeper van Leones goed handelend op moest treden tegen een schot van SCP en in de tegenstoot Thieme zich moest strekken om een van richting veranderd schot te keren.
SCP heeft zich van zijn beste kant laten zien door goed voetbal af te wisselen met veel strijd en inzet.
Hopelijk kunnen we deze lijn doorzetten en in het vervolg van de competitie punten pakken.
De eerste kans is zaterdag 5 maart tijdens de uitwedstrijd om 10.15 bij SKV C2 in Wageningen