SCP C1 update.

Assist: Jesper Smit

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 06

16 april 2016 13:15

Het is alweer een tijdje geleden dat SCP C1 een verslag heeft geschreven.

Toch gaan we het nu inhalen en iedereen weer up to date brengen.
Na het laatste verslag zijn er 3 wedstrijden gespeeld met daarin goede resultaten.
DFS C1 - SCP C1 op zaterdag 2 april 2016.
Op deze dag moest SCP proberen om de thuisnederlaag goed te maken.
Een scherpe warming-up was de opmaat tot een goede wedstrijd.
Het veld was niet al te best maar daar hadden beide partijen last van.
DFS moest het zonder hun fysiekse speler doen die in onze thuiswedstrijd lastig te bespelen was.
SCP was al snel de bovenliggende partij en DFS had niet echt veel in te brengen.
SCP kwam al in de 14de minuut door Diogo op voorsprong en wist deze gewoon lekker uit bouwen.
Tygo op aangeven van Siep in de 23min 0-2
Diogo op eigen kracht 0-3
DFS kwam nog even terug op 1-3 maar snel daarna was het weer Diogo nu op aangeven van Tjerk die er 1-4 van maakte.
Sjoerd 1-5, DFS maakte de 2-5 en Loutfi maakte op aangeven van Milan er 2-6 van.
SCP wist in deze wedstrijd goed voetbal met strijd te combineren.

SCP C1 - Aquila C1 zaterdag 09 april
SCP had in deze wedstrijd wat recht te zetten, in de uitwedstrijd verloren we geheel tegen de verhouding in met 4-1 en het was zaak om onze huid nu duur te verkopen tegen de koploper.
Na 11 minuten kreeg Aquila het al benauwd met een Sjoerd die op aangeven van wouter er 1-0 van maakte.
lang konden we niet genieten van de voorspong want het was Aquila die 2 minuten later de stand weer gelijk trok. 1-1
Het was een gelijkopgaande wedstrijd waarin niet echt te zien was dat hier de nummer 1 en de nummer 9 van de competitie tegen elkaar aan het strijden waren.
helaas voor SCP scoorde net voor rust Aquila de 1-2 en kon SCP met een achterstand gaan rusten.
Na rust vergrote Aquila de voorsprong na 1-3, dit was voor SCP het sein om alles of niets te gaan spelen.
Aquila kreeg het nu moeilijk en met kunst en vliegwerk en goed keeperswerk kon Aquila de schade beperken.
Toch maakte Sjoerd er 2-3 van en kregen de dreumelnaren het Spaans benauwd.
Helaas voor SCP ging de 3-3 er niet in ondanks alle pogingen.
Hard gestreden maar toch onderuit tegen de vermoedelijke winnaars van de competitie.
Op zaterdag 16 april was er de uitwedstrijd tegen SVHA om 13.15.
De warming-up was er een zoals op een warme zondagmiddag.
Slap, ongeïnspireerd, gewoon slecht dus.
Ondanks de peptalk vooraf was ook de eerste helft slap.
SVHA speelde met veel positiewisselingen en SCP stond erbij en keek erna.
Het was dan ook SVHA die de kansen had maar hier niet goed mee omsprong.
Vaak kon de verdediging en Thieme op het laatste moment een tegendoelpunt voorkomen.
Zo gingen we de kleedkamer in en werden er wat "lieve woordjes" in gegooid.
Dit had zowaar succes.
Het was nu ineens SCP die de bovenliggende partij was en kansen ging creeren.
Met Wouter en Tygo als slot op de deur werd er weinig tot niets meer weggeven.
Na 6 minuten in de 2de helft was er een corner van Sjoerd op links die laag bij de eerste paal door alles en iedereen gemist werd en zowaar in de goal belandde. 0-1
Dit was de bevrijding voor SCP en er werd beter en beter gevoetbald.
3 minuten later was er een goede steekbal van Tygo die wederom Sjoerd vrij voor de keeper zette. doelpunt dus 0-2.
Sjoerd had een onvervalste hattrick door op aangeven van Siep er 0-3 van de maken.
Over de 1ste helft gaan we het maar niet hebben, maar de 2de helft was er een uit het boekje.
Nu wel inzet, motivatie en de wil om te winnen.
Zaterdag 23 april zijn we vrij en door de meivakantie is het nog even afwachten wanneer we de laatste 2 wedstrijden tegen Leones en Beuningse Boys gaan spelen