SCP C1 doet het weer.

Assist: Jesper Smit
Stijn Geleedts (intikker)
Assist: Tygo Smits
Daan van den Hof (intikker)
Jarno Smits (vrije trap)
Wouter van Hulst (vrije trap)

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 06

30 april 2016 10:30

SCP C1 doet het weer.

Zaterdag 30-04-2016
Op deze eerste zaterdag van de mei vakantie stond voor SCP C1 de thuiswedstrijd tegen Leones/DSZ C1 op het programma.
Helaas kon de wedstrijd niet verzet worden naar een andere datum, zodat er eigenlijk 7 spelers niet mee konden doen bij de geplande aanvangstijd van 15.30.
Gelukkig kon dat wel verzet worden en zodoende konden we om 10.30 aan de bak.
Bij SCP C1 waren er niet bij Max, Siep, Sjoerd en Tijn.
Uit de C2 was er Jeffrey en uit de D1 Jarno en Daan.
Opstelling Thieme, Wouter, Yanick, Tygo, Tristan, Stijn, Loutfi, Milan, Jesper, Tjerk en Diogo.
Wissels, Julian, Daan, Jarno en Jeffrey.
De wedstrijd stond onder leiding van Mari Janssen-Steenberg en hij werd door gebrek aan een assistent-scheidsrechter geassisteerd door Theo.
Bert en Stefan stonden naast het veld om het team te voorzien van de aanwijzingen.
In de eerste helft had SCP het door eigen toedoen lastig.
Veel balverlies, onrustig en teveel de lange bal.
De verdediging werd regelmatig op de proef gesteld en Thieme wist met een paar belangrijke reddingen een achterstand te voorkomen.
Helaas was iedereen kansloos bij een goede en mooie aanval van Leones.
Zo kwamen de Leeuwenaren op 0-1 na 30 min spelen.
SCP raapte zichzelf bij elkaar en begon een klein offensief om.in de nog resterende 5 minuten tot de rust de stand weer gelijk te trekken.
Een corner in de 34ste min van Jesper, Wouter torende boven alles en iedereen uit en kopte de bal in de goal, in een uiterste poging speelde een Leones verdediger de bal nog met de hand maar ook hij kon de gelijkmaker niet voorkomen.
Helaas was er een Leones speler bij het neerkomen geblesseerd geraakt en was de begeleiding van mening dat er een overtreding begaan was.
Dit lieten ze in woord en gebaar ook blijken.
SCP besloot om bij het rustsignaal op het veld te blijven en daar de team de tactische aanwijzingen te geven.
Rust aan de bal, simpel elkaar de bal in spelen, geen gekke dingen goed bleken de sleutelwoorden voor de 2de helft.
Leones kwam niet echt meer eruit en het was SCP die het spel bepaalde.
Scoreverloop:
37ste Diogo na een assist van Stijn
42ste Stijn na een assist van Tygo
( voor Stijn zijn eerste doelpunt van het seizoen)
48ste Daan na assist Diogo
55ste Jarno na vrije trap zie video op Facebook SCP C1
Nu even een iets mindere periode van SCP waarin Leones in 8 min tijd 2x tot score komt na goede aanvallen.
SCP heeft het laatste woord.
65ste Diogo assist Daan
67ste vrije trap van Wouter snoeihard
Ondanks een moeilijke start waarbij we wat onwennig begonnen, heeft SCP zich uitstekend hervonden en een zeer goede 2de helft gevoetbald.
Volgende week zijn we vrij in verband met de Giro.
Zaterdag 14 mei Beuningse Boys C2 -SCP C1 aanvang 09.30