SCP 1 heeft bliksemstart met een overtuigende overwinning op DIOSA

DIOSA 1 (zon)

24 september 2017 14:30

Balgoij, zondagmiddag 24 september. De voorbereiding zit erop, de strijd om de beker is gestreden, vandaag gaat de competitie dan eindelijk officieel van start. Tegen DIOSA hoopt trainer Gerard van Zwam de eerste drie punten van het seizoen te pakken. Hij heeft dit seizoen een brede en sterke selectie tot zijn beschikking en doelstelling van dit jaar is dan ook: lekker meedraaien in de top van de 4e klasse. Start SCP de competitie met een overwinning op DIOSA?

SCP begon scherp en fel aan de wedstrijd en het duurde dan ook niet lang voordat SCP op voorsprong kwam. Al in de 4e minuut scoorde Joel Willemsen zijn eerste competitiedoelpunt als SCP-er uit een vrije trap van Bram Oosterbroek: 0-1. In de 10e minuut verdubbelde Kevin van Buuren de voorsprong door een vrije trap hard in de rechterhoek te schieten: 0-2. Nog geen drie minuten later wist ook Bram Oosterbroek de Balgoijse keeper te passeren op aangeven van Berry Nijs: 0-3. DIOSA ging fel in de tegenaanval, maar keeper Oscar van Wezel wist het schot te stoppen en creëerde met zijn verre uittrap zelfs wéér een kans voor SCP, dit schot ging echter over. Het spel van DIOSA was vrij ruw. SCP bleef veel op de helft van Balgoij en gaf de tegenstander maar weinig kansen. Zowel Berry Nijs als Rik Baars kregen met hun kopballen een goede kans op de 0-4, maar het was in de 28e minuut uiteindelijk Michael Zuidhoek die de bal op aangeven van Baars de bal beheerst uit de lucht binnentikte: 0-4. Ruststand: een overtuigende 0-4.

De tweede helft speelde SCP wat minder scherp dan de eerste 45 minuten. Waar DIOSA de eerste helft vrijwel geen kansen kreeg, kwamen ze in de tweede helft meer tot spelen toe. Maar waar DIOSA meerdere dubieuze overtredingen maakte, was het tien minuten na rust echter Remy Heijnen die de eerste gele kaart van de wedstrijd opliep voor een al dan niet gemaakte overtreding. In de 57e  minuut werd Rik Baars gewisseld voor Jowin Roos. Door wat gerommel voor het doel van Oscar van Wezel kreeg DIOSA maar liefst vier corners achter elkaar. De thuisploeg wist echter geen enkele kans te verzilveren. Na dit corner-geweld creëerde ook SCP weer wat meer goede kansen, Bram Oosterbroek maakte weer één van zijn mooie acties, maar helaas wist hij de keeper niet voor de tweede keer vandaag te passeren. In de 69e minuut verliet Remy Heijnen het veld voor Eli Wuarbanaran en in de 80e minuut werd Marvin Derks gewisseld voor Youp Oosterbroek. Oosterbroek werd al direct getackeld, maar kon na verzorging de wedstrijd gelukkig uitspelen. Ook al was de tweede helft lang niet zo mooi om te zien als de eerste helft, het resultaat mocht er hoe dan ook wezen met een verdiende eindstand van 0-4.

Aankomende zondag speelt SCP om 14.00 uur thuis tegen Roda '28.

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier!