SCP 1 aan kop in 4e klasse E na overwinning op Roda '28 1

RODA '28 1 (zon)

1 oktober 2017 14:00

Puiflijk, zondagmiddag 1 oktober. SCP is het nieuwe seizoen sterk van start gegaan en won de eerste competitiewedstrijd overtuigend van DIOSA met 0-4. Joel Willemsen, Kevin van Buuren, Bram Oosterbroek en Michael Zuidhoek waren trefzeker in Balgoij.  Roda ’28 startte even sterk en tikte er thuis tegen Niftrik ook vier in, eveneens zonder tegendoelpunt. Beide teams gaan dus, samen met Batavia, Krayenhoff en WVW, aan kop in de 4e klasse, maar wie van de twee ploegen kan deze koppositie vandaag vasthouden?

Al in de 3e minuut kwam SCP op voorsprong, na een geweldige pass van Rik Baars kopte Joel Willemsen de 1-0 binnen. De tegenaanval van Roda werd keurig gestopt door de achterhoede van SCP. SCP zette veel druk, waardoor Roda stevig moest verdedigen. In de 13e minuut schoot Bram Oosterbroek uit een vrije trap van Kevin van Buuren uit de kluts* mee de 2-0 binnen en bouwde hiermee de voorsprong verder uit. Dat beide ploegen voor de winst gingen, was duidelijk: William van den Akker werd meerdere malen stevig getackeld en Kevin van Buuren had een flinke botsing met de nr. 18 uit Winssen. Zelfs de grensrechter van Roda was niet veilig, twee spelers gingen zo vol in duel dat ze buiten de lijnen eindigden en de grensrechter onbedoeld meenamen. Beide teams speelden fel en gedreven, maar het was absoluut een sportieve eerste helft. Een overtreding van SCP leverde Roda een vrije trap op, deze werd van afstand rechtstreeks op doel geschoten, maar keeper Oscar van Wezel had hier geen enkele moeite mee. De laatste 10 minuten van de eerste helft waren even flink aanpoten voor Van Wezel, maar hij keepte zeer overtuigend en had redding na redding. Een mooie actie van Youp Oosterbroek over links werd keurig onderschept door de verdediging van Roda. De laatste actie voor rust, een corner voor Roda, werd uiteraard weer goed weggewerkt door Van Wezel. Ruststand: 2-0.

De tweede helft begon met een grote kans voor Roda, de bal werd echter hard tegen de paal geschoten. Rik Baars gaf een mooie voorzet op Jowin Roos, maar die werd in zijn poging de bal te koppen gehinderd door de verdediging van Roda. Kevin van Buuren nam een vrije trap, loeihard door de muur heen, maar helaas belandde de bal in handen van de keeper. Ook de tweede vrije trap van Van Buuren was gevaarlijk. Rik Baars kopte door naar Youp Oosterbroek, maar Oosterbroek scoorde helaas nèt niet. Ook Berry Nijs zag zijn schot rakelings naast het doel van Roda gaan. In de 63e minuut werd Jowin Roos gewisseld voor Eli Wuarbanaran. In de 76e minuut kopte Roda-speler Bob Stevens de bal keurig binnen het Puiflijkse doel en bracht hiermee de score weer dichter bij elkaar: 2-1. Kort hierna werd Rik Baars gewisseld voor Bas Akkers. De keeper van Roda kon het snoeiharde schot van Kevin van Buuren maar nèt wegwerken. Roda rook bloed na de 2-1 en begon nog feller te voetballen, maar William van den Akker en Frank Quanjer verdedigden de helft van SCP met hand en tand. In de 87e minuut kwam Marvin Derks in het veld voor Youp Oosterbroek. Roda bleef veel protesteren tegen de beslissingen van de scheidsrechter, die tot vlak voor het einde van de wedstrijd een vrij goede wedstrijd floot. Joel Willemsen kreeg nog een prachtkans op de 3-1, maar zag zijn poging helaas buiten de doelpalen eindigen. Aan het einde van de wedstrijd ontstond er een opstootje na een duel tussen William van den Akker en een speler van Roda, waarbij de speler van Roda uiteindelijk met rood eraf werd gestuurd. Erg jammer, want dit gaf de wedstrijd onterecht een nare nasmaak. Maar hoe dan ook, na twee verdiende overwinningen op rij gaat SCP met 6 punten aan de leiding in de 4e klasse E!

Aankomende zondag speelt SCP uit tegen WVW in Weurt om 14.30 uur.

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier!

* voor de leken onder ons, zie Wikipedia of vraag Rik Baars om raad, die weet alles van deze desbetreffende "kluts"