SCP 1 beleeft een middag waarin álles tegen zit

WVW 1 (zon)

Assist: Berry Nijs
Kevin van Buuren (vrije trap)
... (penalty)

8 oktober 2017 14:30

Weurt, zondagmiddag 8 oktober. Vandaag speelt SCP uit tegen WVW. De ploeg uit Weurt won hun eerste wedstrijd met 1-0 van Overasseltse Boys, maar moest afgelopen week hun meerdere erkennen in Niftrik, die met een 2-0 overwinning de punten in Niftrik hield. SCP startte de competitie met een 0-4 overwinning op DIOSA en won afgelopen week thuis knap van Roda '28 met 2-1. Met deze twee overwinningen op rij gaat SCP dan ook aan de leiding in de 4e Klasse E, maar kan de ploeg van trainer Gerard van Zwam ook vandaag deze koppositie vasthouden?

SCP kreeg maar lastig grip op de wedstrijd op het zeer slecht bespeelbare veld van Weurt. WVW ging vrij fel van start en keeper Oscar van Wezel moest samen met de achterhoede van SCP direct flink aan de bak. Rik Baars kreeg een flinke tackle voor zijn kiezen, schijnbaar millimeters buiten het strafschopgebied. De vrije trap die hieruit volgde werd genomen door Bram Oosterbroek. Zijn schot, hard en rechtstreeks op doel, ging helaas rakelings naast. SCP creëerde wel mooie kansen, maar de aanvalspogingen van Michael Zuidhoek, Rik Baars (op aangeven van William van den Akker) en Joel Willemsen (een goede voorzet van Berry Nijs), waren helaas niet gevaarlijk genoeg om op voorsprong te komen. Ondanks meerdere goede doelpogingen kon ook WVW de score niet openen en bleven hun counters vooralsnog gelukkig ongevaarlijk. De eerste helft was het gewoon op alle fronten net niet voor SCP. Ruststand: 0-0.

De tweede helft besloot de scheidsrechter een heel arsenaal aan kaarten uit te delen. Youp Oosterbroek was de eerste die met geel werd bestraft voor het voor de bal gaan staan bij een vrije trap. Meer en meer besloot de scheidsrechter te fluiten in het nadeel van SCP. In de 63e minuut schoof de nr. 9 van WVW de bal laag in de hoek en bracht Weurt hiermee op voorsprong: 1-0. Enkele minuten later koos trainer Gerard van Zwam voor een dubbele wissel: Rik Baars en Jowin Roos verlieten het veld en Marvin Derks en Eli Wuarbanaran brachten nieuw vuur in de wedstrijd. Na nog geen 10 stappen op het veld gaf Wuarbanaran een steekpass op Berry Nijs, die hem vervolgens keurig in de voeten van Joel Willemsen speelde. Willemsen kon de bal rustig binnentikken en de stand hiermee weer gelijk trekken: 1-1. In de 66e minuut wist Kevin van Buuren een vrije trap weer perfect binnen de palen te krullen en bracht SCP hiermee voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong: 1-2. Een verdediger van WVW liep ondertussen ook geel op voor een overtreding op een zeer sterk spelende Eli Wuarbanaran. SCP had meerdere goede kansen op een 1-3, maar helaas was het geluk vandaag niet aan Puiflijkse kant. Waar SCP in de eerste helft een penalty had moeten krijgen, was het een kwartier voor tijd WVW die een strafschop werd toegekend. Michael Zuidhoek wilde verhalen halen bij de scheidsrechter, maar kwam terug met, jawel, een gele kaart. Helaas was de penalty onhoudbaar voor Oscar van Wezel, waardoor WVW weer op gelijke hoogte kwam: 2-2. Oscar van Wezel kwam ver uit doel om zijn ploeg een tegendoelpunt te besparen en creëerde met zijn loeiharde karatetrap zelfs bijna weer een kans voor SCP.  Joel Willemsen had zichzelf vandaag onsterfelijk kunnen maken als zijn geweldige omhaal niet nèt naast, maar nèt binnen was geschoten. De scheidsrechter besloot in zijn formidabele tweede helft niet alleen Eli Wuarbanaran een gele kaart toe te kennen, maar ook Kevin van Buuren, die helaas met deze tweede gele kaart het veld voortijdig moest verlaten. En, aangezien zijn quotum nog niet was behaald, was William van den Akker de laatste SCP-er die vandaag door de scheids op een gele kaart werd getrakteerd. In de 90e minuut kwam WVW helaas voor de tweede keer vandaag op voorsprong, ditmaal na een vrije trap: 3-2. Gerard van Zwam koos voor lengte voorin en wisselde Frank Quanjer voor Sonny Vissers. Vissers kreeg de bal direct aangespeeld en had nog een goede kans op de gelijkmaker, maar helaas, vandaag mocht het SCP gewoon écht niet baten en verloren de mannen na twee mooie overwinningen vandaag voor het eerst dit seizoen. Eindstand: 3-2.

Aankomende zondag speelt SCP thuis tegen Niftrik om 14.00 uur. Beiden 6 punten uit 3 wedstrijden en daarmee op een gedeelde tweede plek, wordt het vast en zeker weer een spannende middag!

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier!