SCP1 legt Niftrik1 in tweede helft over de knie

Rik Baars (penalty)
Assist: Rik Baars

15 oktober 2017 14:00

Puiflijk, zondagmiddag 15 oktober. Vandaag staan de mannen van Gerard van Zwam tegenover Niftrik, dat momenteel samen met SCP, Roda en WVW op een gedeelde tweede plek op de ranglijst staat. Niftrik verloor hun eerste competitieduel tegen Roda, maar won daarna van zowel WVW als Overasseltse Boys. SCP won van DIOSA en Roda, maar verloor afgelopen week in de laatste minuten van de wedstrijd alsnog van WVW. Beide teams zijn vandaag dan ook flink aan elkaar gewaagd, maar wie pakt de drie punten?

De eerste aanval van Niftrik werd goed gestopt door William van den Akker. De tegenaanval van SCP, een schot  van Berry Nijs, ging over het Niftrikse doel. Gevaarlijk spel van Van den Akker werd bestraft met een vrije trap, maar de bal werd goed gepakt door keeper Oscar van Wezel. Het spel werd vooral op de helft van Niftrik gespeeld, al maakte Niftrik regelmatig snelle acties, die vervolgens goed verdedigd werden door de achterhoede van SCP. In de 13e minuut was het Joel Willemsen die SCP op voorsprong bracht op aangeven van Youp Oosterbroek: 1-0. Het goede overspelen van SCP gaf de ploeg van Gerard van Zwam veel kansen, al bleef de 2-0 nog even uit. Niftrik ging vol voor de gelijkmaker: hun harde afstandsschot ging echter net naast, een felle uitval werd goed verdedigd door Youp Oosterbroek en ook de corner die erop volgde werd keurig gestopt, ditmaal door keeper Oscar van Wezel. In de 27e minuut bestrafte de scheidsrechter een speler van Niftrik met een gele kaart die Bram Oosterbroek gemeen in de rug liep. SCP bleef jagen op die 2-0, Youp Oosterbroek zag zijn afstandsschot nèt over gaan en een mooie actie van Marvin Derks eindigde met een buiteling binnen de 16 van Niftrik. Eli Wuarbanaran wist de bal heel fraai te ontfutselen van een speler van Niftrik en gaf de bal voor op Joel Willemsen. Willemsen maakte een mooie omhaal als voorzet, maar helaas kon SCP hier niet van profiteren. In de 45e minuut wist Bram Oosterbroek de voorsprong voor SCP te verdubbelen na een fantastische slalom over 40 meter: ruststand: 2-0.

Jowin Roos startte in de tweede helft op de plek van Eli Wuarbanaran. Vrijwel direct na het fluitsignaal ontving een speler van Niftrik zijn tweede gele kaart van de dag en moest met rood het veld verlaten. Ondanks dat Niftrik met 10 man verder moest spelen, wisten ze in de 49e minuut de voorsprong van SCP toch te verkleinen uit een vrije trap, rechtstreeks op doel: 2-1. Na hun doelpunt werd Niftrik wat agressiever in het spel, maar bleef desondanks netjes en sportief voetballen. In de 50e minuut verliet Berry Nijs het veld voor Rik Baars. Na wat mooie aanvalspogingen van Joel Willemsen, Bram Oosterbroek en Remy Heijnen was het uiteindelijk Niftrik zelf die de voorsprong van SCP weer vergrootte via een terugspeelbal waar de keeper niet meer bij kon: 3-1. Een hard schot van Willemsen wist de keeper van Niftrik vervolgens fraai te stoppen. In de 67e minuut schoot Remy Heijnen beheerst de 4-1 binnen uit een voorzet van aanvoerder Michael Zuidhoek. 10 minuten na zijn doelpunt werd Heijnen gewisseld voor Sonny Vissers. Vissers gaf direct een mooie voorzet op Rik Baars, maar Baars kon de bal helaas niet goed aannemen. Een afstandsschot van William van den Akker werd goed gepakt door de keeper van Niftrik. SCP bleef goed overspelen en was speelde een ontspannen wedstrijd. Jowin Roos gaf over rechts een mooie voorzet op Rik Baars, Baars schoof de bal rakelings langs het Niftrikse doel. Een kopbal van Rik Baars werd vervolgens afgefloten voor vermeend buitenspel. In de 87e minuut werd William van den Akker getackeld binnen het strafschopgebied van Niftrik, waarvoor de scheidrechter SCP terecht een penalty toekende. Rik Baars legde de bal op de stip en schoot hem uiteraard overtuigend binnen: 5-1. In blessuretijd was het Joel Willemsen die zijn tweede doelpunt van de dag binnenschoot, ditmaal uit een assist van Rik Baars, en de eindstand op een dik verdiende 6-1 bracht.

Aankomende zondag speelt SCP uit tegen Ewijk om 14.30 uur.

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier