SCP1 weet SCE in slotfase van de wedstrijd te verrassen!

SCE 1

29 oktober 2017 14:00

Nijmegen, zondagmiddag 29 oktober. Na de wedstrijd tegen Ewijk afgelopen week, dat in de 97e minuut alsnog in een gelijkspel eindigde, wacht SCP vandaag alweer een geduchte tegenstander: SCE. De ploeg uit Nijmegen staat momenteel op een gedeelde tweede plaats en heeft met 11 punten uit 5 wedstrijden slechts één punt meer dan SCP. Vandaag dus alweer een spannende wedstrijd, waar weer 3 belangrijke punten te behalen vallen. Wat kan trainer Gerard van Zwam met zijn ploeg bereiken in Nijmegen?

De eerste aanval van SCE werd door de verdediging van SCP goed afgeschermd, waardoor de Nijmeegse aanvaller niet goed voor het doel van keeper Tom Baars kon komen en naast schoot. De ploegen begonnen vrij gelijkwaardig aan de wedstrijd, met stevig spel en de drang om die openingstreffer te maken. Bram Oosterbroek kreeg een vuist in het gezicht en kreeg een vrije trap mee. Hieruit volgde een corner en een mooie kopkans, maar de kopbal eindigde in handen van de keeper van SCE. De stevige tegenaanvallen van SCE werden keer op keer goed verdedigd door Frank Quanjer en Marvin Derks, de vaak onopvallende, maar consequent sterke achterhoede van SCP. Doordat SCP veel moest verdedigen, kwam de ploeg van Gerard van Zwam niet echt aan aanvallen toe. Eenmaal door de linies van SCE gebroken wist de Nijmeegse keeper het mooie schot van Bram Oosterbroek nèt over te tikken. Tien minuten voor rust zakte ook SCE wat in, waardoor SCP juist weer wat meer aanvalsdruk kon zetten. Een corner werd door de keeper van SCE weggestompt en belandde voor de voeten van Jowin Roos, maar zijn keiharde schot ging helaas over.

SCE opende ook de tweede helft direct de aanval, maar het schot op doel werd keurig weggestompt door Tom Baars. In de 51e minuut werd Eli Wuarbanaran gewisseld voor Remy Heijnen. Berry Nijs opende de aanval over links en gaf netjes voor, maar de keeper van SCE greep in. De counters van SCE bleef SCP stevig verdedigen. Het spel was lekker fel over en weer, maar écht goede kansen ontbraken nog. SCP wist de ballen vaak nèt niet voldoende te plaatsen, waardoor Tom Baars ver uit zijn doel kwam om het gerommel de kop in te drukken. Ook Marvin Derks ging hierbij vol in duel, maar liep hierbij tegen een gele kaart aan. In de 67e minuut werd Joel Willemsen gewisseld voor Michael Zuidhoek. In de 71e minuut kopte Remy Heijnen uit een corner helaas de 1-0 van SCE binnen. Michael Zuidhoek kreeg direct een fantastische kans op de gelijkmaker, zijn loeiharde pegel ging rakelings voor de tweede paal langs. Nog geen minuut later volgde de gelijkmaker alsnog uit een ingooi van Rik Baars: Michael Zuidhoek en Sonny Vissers waren binnen kopbereik, maar het was uiteindelijk een speler van SCE die de bal binnentikte: 1-1. Aan de kant van SCP had Tom Baars had een hele fraaie en belangrijke redding die eindigde in een koprol. SCP kreeg na de gelijkmaker echt vleugels en in de 81e minuut werd het harde werken van de mannen beloond: Kevin van Buuren speelde van links dwars over het veld naar Sonny Vissers, die perfect voorgaf op Remy Heijnen. Heijnen kreeg de bal niet goed genoeg voor zijn voeten, maar gelukkig was daar Bram Oosterbroek die bal voorbij de Nijmeegse keeper kon kegelen en zijn ploeg hiermee verdiend op voorsprong bracht: 1-2. In de laatste 10 spannende minuten van de wedstrijd bleef SCP jagen, een mooi schot over rechts van Heijnen werd gepakt door de keeper, een hakje van Michael Zuidhoek op Jowin Roos eindigde in een tackle slechts centimeters buiten de 16. In blessuretijd werd de laatste aanvalskans van SCE, een vrije trap direct op doel, alweer keurig gestopt door keeper Tom Baars. Kort daarna floot de scheidsrechter af en klonk het "Ziege Zage" in de kleedkamer: de 3 punten gaan mee terug naar Puiflijk!

Aankomende zondag speelt SCP thuis tegen Overasseltse Boys om 14.00 uur.

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier