SCP 1 tweede op de ranglijst na 3-1 overwinning op Overasseltse Boys 1

Overasseltse Boys 1 (zon)

5 november 2017 14:00

Puiflijk, zondagmiddag 5 november. SCP won afgelopen week na een 1-0 achterstand knap van SCE met 1-2 en draait lekker mee in de bovenste regionen van de 4e Klasse E. Overasseltse Boys heeft nog geen punten gepakt dit seizoen, maar SCP heeft het zowel uit als thuis altijd lastig tegen de Boys. Pakt Overasselt vandaag hun eerste punten of nestelt SCP zich met een overwinning stevig in de top 3?

De eerste 10 minuten van de wedstrijd werd er voornamelijk over en weer gespeeld door beide ploegen, zonder dat er echte kansen werden gecreëerd. Er werden genoeg voorzetten gegeven, maar nog niet zuiver genoeg om echt gevaarlijk te kunnen worden. Een hard schot van Rik Baars werd gestopt door de keeper van Overasselt en Jowin Roos zag zijn schot rakelings over het doel heen gaan. Remy Heijnen kopte goed door naar Bram Oosterbroek, maar ook zijn schot belandde helaas niet tussen de palen. Sonny Vissers schoot een bal fraai tussen de benen van zijn tegenstander door, maar kon hierna helaas geen aanvaller bereiken. In de 18e minuut legde Jowin Roos de bal terug op de 16 meter, pal voor de voeten van Rik Baars, die hem strak in de hoek schoot: 1-0. Helaas was de vreugde van korte duur: nog geen 4 minuten later profiteerde Overasselt van een slordige terugspeelbal van SCP. Een speler van Overasselt schoot hem netjes binnen de palen en bracht zijn team hiermee weer op gelijke hoogte met SCP: 1-1. De volgende aanval van Overasselt werd goed gestopt door keeper Oscar van Wezel. Na de 1-1 lieten  beide teams het wat lopen, het felle was er een beetje van af. Bram Oosterbroek kreeg een mooie kans op de 2-1 omdat de keeper van Overasselt ver uit het doel kwam en Oosterbroek met een soort van halve omhaal de bal over de keeper wilde spelen, maar de keeper wist de bal uiteindelijk nog nèt te bemachtigen. Ook het harde afstandsschot van Michael Zuidhoek werd knap gestopt door de keeper van Overasselt. In de 39e minuut kwam SCP voor de 2e keer vandaag op voorsprong uit een corner van Bram Oosterbroek, die werd doorgekopt door een speler van Overasselt en vervolgens door Joel Willemsen netjes werd binnengetikt: 2-1. SCP bleef lekker druk zetten, een mooie voorzet over verre afstand van Bram Oosterbroek was echter nèt te hoog voor Sonny Vissers. Balverlies op het middenveld creëerde een kans voor Overasselt, maar deze aanval werd keurig gestopt door Michael Zuidhoek. De aanval hierna werd vervolgens  goed gestopt door keeper Oscar van Wezel. Na deze twee laatste kansen voor Overasselt floot de scheidsrechter de eerste 45 minuten af. Ruststand: 2-1.

De tweede helft startten beide teams direct lekker fel, een heel verschil met de 1e helft. Jowin Roos kreeg al direct een mooie kans, maar zijn aanval werd vlak voor het doelgebied door de verdediging van Overasselt de kop in gedrukt. Een corner van SCP werd weggestompt door de keeper van Overasselt, hieruit volgde weer een corner, die uiteindelijk werd overgekopt. In de 63e minuut werd Jowin Roos gewisseld voor Berry Nijs. Nijs startte direct een mooie aanvalsactie samen met Youp Oosterbroek, maar helaas wisten zij geen aanvallers binnen het doelgebied van Overasselt te bereiken. Een aanvaller van Overasselt ging alleen op keeper van Oscar van Wezel af, maar Van Wezel wist deze aanval heel knap in de kiem te smoren. Remy Heijnen gaf een mooie voorzet op Joel Willemsen, die hem helaas in handen van de keeper van Overasselt kopte. Direct hierna ging Overasselt vol in de tegenaanval, maar hun felle actie werd keurig gestopt door zowel Frank Quanjer als Oscar van Wezel. Een mooie actie van SCP werd door de scheidsrechter, die een keurige wedstrijd floot, afgefloten voor vermeend buitenspel. Sonny Vissers kreeg een bal gemeen in zijn maag, maar kon de wedstrijd gelukkig hervatten. In de 77e minuut werd Remy Heijnen gewisseld voor Eli Wuarbanaran. Een minuut later pegelde Rik Baars loeihard zijn 2e doelpunt van de dag binnen vanaf 37,5 meter. Overasselt zette de laatste 10 minuten van de wedstrijd nog eens flink aan, hun afstandsschot ging echter naast.  In de 81e minuut benutte trainer Gerard voor Zwam zijn 3e en laatste wissel en maakte Youp Oosterbroek plaats voor Marvin Derks. De keeper van Overasselt liet het harde schot van Bram Oosterbroek in eerste instantie los, waardoor Oosterbroek bijna een 2e poging kon wagen, de keeper was er echter nèt op tijd bij om de bal alsnog te vangen. Na het eindsignaal heeft SCP zich met deze verdiende driepunter een uitstekende 2e plek toegeëigend in de 4e Klasse E.

Op dinsdagavond 14 november speelt SCP een oefenwedstrijd thuis tegen Echteld om 20.00 uur en zondag 19 november speelt SCP de volgende competitiewedstrijd tegen Krayenhoff om 14.00 uur.

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier!