SCP1 bijt zich stuk op Krayenhoff

Krayenhoff 1 (zon)

19 november 2017 14:00

Puiflijk, zondagmiddag 19 november. SCP heeft zich met de 3-1 overwinning op Overasseltse Boys 2 weken geleden stevig in de top 3 genesteld. Krayenhoff verloor thuis van Niftrik met 2-3 en draait momenteel mee in de middenmoot van de 4e klasse. Maar waar SCP met 3-2 verloor van WVW, won Krayenhoff die week daarna met maar liefst 7-2 van de ploeg uit Weurt. Beide ploegen zullen vandaag dan ook flink aan elkaar gewaagd zijn, maar wie pakt de punten?

Krayenhoff begon wat feller aan de wedstrijd dan SCP en creëerde dan ook meer aanvalskansen. Sonny Vissers wist echter hun eerste schot op doel keurig weg te verdedigen en hun tweede doelpoging ging voorlangs. Krayenhoff kreeg tijdens een volgende aanvalsactie een vrije trap mee, deze werd door een verdediger van SCP weggekopt en belandde voor de voeten van een Nijmeegse aanvaller, maar ook dit schot zag keeper Oscar van Wezel naast zijn doel gaan. SCP begon wat meer aan te dringen, maar kreeg nog steeds niet helemaal grip op de wedstrijd. Een overtreding op Bram Oosterbroek leverde een vrije trap op net buiten de 16, maar dit schot was helaas niet gevaarlijk genoeg. Een volgende aanvalsactie van SCP werd vervolgens voortijdig afgefloten wegens buitenspel. Krayenhoff zat in de eerste 20 minuten van de wedstrijd veel voor het doel van Oscar van Wezel, maar ook hun spel was wat rommelig. Sonny Vissers gaf een mooie voorzet op Joel Willemsen, maar Willemsen kon helaas niet voldoende uithalen. Een vrije trap van Krayenhoff net buiten de 16 werd goed gestopt door Van Wezel. In de 31e minuut creëerde Jowin Roos een prachtige actie vanuit het centrum, die de bal vervolgens goed voorgaf op Sonny Vissers. De eerste kopbal van Vissers kaatste via een verdediger terug, maar zijn tweede koppoging was onhoudbaar voor de Nijmeegse keeper: 1-0. Vissers werd tijdens zijn aanval gemeen in zijn gezicht geraakt, maar kon na verzorging de wedstrijd gelukkig hervatten. Na de 1-0 verhardde het spel. Frank Quanjer werd neergehaald en tijdens een volgende actie flink vastgehouden, waar de speler van Krayenhoff dan ook verdiend geel voor kreeg. Berry Nijs, Bram Oosterbroek en Kevin van Buuren creëerden met zijn drieën een snelle aanvalsactie, maar hun aanval werd uiteindelijk in het doelgebied van Krayenhoff onderschept. Nijs kwam weer voor het Nijmeegse doel, maar kwam helaas ook hier nèt tekort. In de laatste 10 minuten van de 1e helft stond er veel druk op het doel van Krayenhoff en Krayenhoff was fysiek flink aan het verdedigen. Maar waar Remy Heijnen 20 meter lang werd vastgehouden, was het uiteindelijk Krayenhoff die er met een vrije trap vandoor ging. Deze vrije trap leverde gelukkig geen gevaar op. Ruststand: 1-0.

De 2e helft begon met een vrije trap voor Krayenhoff, waar keeper Oscar van Wezel geen enkele moeite mee had. Nog geen 5 minuten na rust liep aanvoerder Rik Baars helaas een voorzet van Krayenhoff over de doellijn: 1-1. Door de gelijkmaker was SCP even uit de wedstrijd, waardoor het spel rommeliger werd. Een corner van Krayenhoff werd echter goed gepakt door Van Wezel, die alweer een zeer goede wedstrijd stond te keepen. SCP wist weer een aanval op te bouwen, Berry Nijs kwam echter nèt iets tekort om SCP weer op voorsprong te brengen. Een ingooi van Baars werd doorgekopt naar Remy Heijnen, maar Heijnen kon er helaas nèt niet bij. Kevin van Buuren startte een mooie actie, gaf voor op Sonny Vissers die weer inspeelde op Remy Heijnen. Heijnen gaf voor op Joel Willemsen, maar Willemsen zag zijn kopbal helaas tegen de lat belanden. In de 59e minuut werd Remy Heijnen gewisseld voor Marvin Derks. Rik Baars gaf een mooie lange bal op Berry Nijs, de aanval van Nijs belandde echter op het net. Een mooie actie van gebroeders Bram en Youp Oosterbroek in combinatie met Joel Willemsen werd helaas afgefloten voor buitenspel. In de 71e minuut bracht trainer Gerard van Zwam Lars Mimpen in op de plek van Berry Nijs. Er kwam weer meer actie vanuit SCP. Tijdens een vrije trap van Krayenhoff werd Oscar van Wezel flink geraakt door een Nijmeegse aanvaller, maar krabbelde gelukkig snel weer overeind. Jowin Roos kreeg aan de andere kant van het veld, op aangeven van Lars Mimpen, een mooie kans voor het doel van Krayenhoff, maar de Nijmeegse keeper pakte de bal vlak voor de voeten van Roos weg. Een fraaie redding van Frank Quanjer eindigde in een corner voor Krayenhoff, Rik baars kopte weg waardoor Bram Oosterbroek kon counteren, maar zijn aanval werd helaas onderschept. Het spel werd alweer feller. Jowin Roos kreeg op aangeven van Lars Mimpen nog een prachtkans op de 2-1, maar het geluk was vandaag simpelweg écht niet aan Puiflijkse zijde. In de 88e minuut werd Roos gewisseld voor Joost Heijnen. Marvin Derks stopt een felle aanval van Krayenhoff. Lars Mimpen gaf over links weer een goede voorzet op Bram Oosterbroek, deze doelpoging ging helaas naast. Een fraai hakje van Mimpen op Youp Oosterbroek kon helaas geen aanval meer voortbrengen. Helaas zat er voor SCP vandaag niet meer in dan een 1-1 gelijkspel. Met dit gelijkspel staat SCP weer op gelijke hoogte met Ewijk op een gedeelde 2e plaats.

Zondag 26 november speelt SCP om 14.30 uur uit tegen UHC in Hernen.

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier