SCP laat winst op UHC in blessuretijd uit handen glippen

UHC 1 (zon)

26 november 2017 14:30

Hernen, zondagmiddag 26 november. Alweer 8 wedstrijden gespeeld en gestreden, heeft SCP de eerste periode met een knappe gedeelde tweede plek (samen met Ewijk op slechts 2 punten afstand van periodekampioen Roda '28) afgesloten. UHC deelt momenteel de tiende plaats op de ranglijst samen met Nijmegen en Achilles '29, maar heeft met 8 punten uit 7 wedstrijden één wedstrijd minder op de teller staan dan de rest. Kan trainer Gerard van Zwam met zijn ploeg de tweede periode direct knallen en de volle drie punten mee terug naar Puiflijk nemen, of blijven ze toch in Hernen?

De eerste kans van de wedstrijd was voor UHC. Een aanvaller kwam ver voor het doel, maar wachtte te lang met zijn aanval, waardoor Sonny Vissers de bal wist te onderscheppen. De tegenaanval van SCP, een schot van Remy Heijnen, ging over het doel van de Hernense keeper. Heijnen wist vervolgens een vrije trap van UHC mooi weg te koppen. En schot op doel van Berry Nijs werd gepakt door de keeper. Bij de tegenaanval van UHC kwam keeper Oscar van Wezel ver uit zijn doel om hem beheerst voor de voeten van de aanvaller weg te schieten. Beide teams speelden erg onzuiver, waardoor het spel constant van het ene doel naar het andere doel verschoof. Een mooie kopbal van Sonny Vissers werd verdedigd door de achterhoede van UHC. Kevin van Buuren en Joel Willemsen kwamen beiden knap voor het doel van UHC, maar beide schoten misten doel. Oscar van Wezel had alweer een goede redding nadat meerdere verdedigers een misstap maakten op het gladde Hernense veld. Een paar felle acties van UHC volgden, maar gingen gelukkig keer op keer mis. Een overtreding op Kevin van Buuren vlakbuiten de 16 werd beloond met een vrije trap, helaas raakte Van Buuren de muur van UHC. Het spel bleef erg rommelig en onrustig. In de 43e minuut wist Joel Willemsen zijn ploeg echter op voorsprong te brengen na een slim laag schot waar de keeper van UHC niet bij kon: 0-1. Direct daarna volgende een afstandschot van UHC, maar deze werd netjes gepakt door Oscar van Wezel. De laatste aanval voor de rust, een schot van Joel Willemsen, werd gepakt door de Hernense keeper. Ruststand: 0-1.

De tweede helft begon zoals het grootste gedeelte van de eerste helft verliep: wat slap en onzuiver. Een flinke schouderduw op Joel Willemsen voor het doel van UHC bleef onbestraft. In de 55e minuut werd aanvoerder Michael Zuidhoek, die last had van zijn enkel en vandaag meerdere keren getackeld werd, gewisseld voor Rik Baars. UHC wist het doelgebied van SCP vaker te vinden, maar gelukkig wilde het bij UHC ook niet echt lukken vandaag, waardoor SCP regelmatig goed wegkwam. In de 62e minuut kwam Jowin Roos in het veld voor Marvin Derks. Een kopbal van Sonny Vissers werd maar nèt gepakt door de keeper. Een corner van Bram Oosterbroek leverde SCP maar liefst 4 schietkansen op, maar de bal wilde het doel gewoon écht niet in. Een hard schot van Kevin van Buuren werd gestopt door de keeper van UHC. Een strakke steekpass van Bram Oosterbroek op Sonny Vissers, die mooi dwars door de verdediging van UHC heen rende, leverde helaas niet voldoende schietkans op. In de 68e minuut werd een overtreding van Jowin Roos door de scheidsrechter bestraft met een gele kaart. Eenzelfde overtreding van UHC werd vervolgens door de scheidsrechter door de vingers gezien. Een grote kans van UHC ging gelukkig naast. In de 74e minuut benutte trainer Gerard van Zwam zijn 3e en laatste wissel en bracht Lars Mimpen in het veld op de plek van Remy Heijnen. UHC beging een overtreding op Mimpen maar net buiten de 16 meter. Een mooie plek voor Kevin van Buuren, helaas raakte hij weer op volle kracht de muur van UHC. Een aanvaller van UHC wilde de bal in een boogje over Oscar van Wezel heen spelen, maar zijn lobbal ging niet alleen over Van Wezel heen, maar over volledig over het doel. In de 81e minuut leek Sonny Vissers in de strijd om de bal in de ogen van de scheidsrechter een natrappende beweging te maken op een speler van UHC, waardoor hij met rood eraf werd gestuurd en SCP met 10 man verder moest spelen. Een overtreding op Jowin Roos leverde SCP een vrije trap op, deze werd genomen door Bram Oosterbroek, maar Rik Baars werd geduwd door een verdediger van UHC waardoor hij niet aan de bal kon komen. In de tegenaanval van UHC raakte keeper Oscar van Wezel geblesseerd doordat een speler van UHC, nadat de scheidsrechter de aanval al afgefloten had, vol in botsing kwam met Van Wezel. Waar dit doelpunt uiteraard afgekeurd was, was het in blessuretijd helaas alsnog raak en bracht hiermee de eindstand op 1-1.

Door het 1-1 gelijkspel van Roda '28 tegen Victoria '25 en het verrassende verlies van Ewijk tegen Overasseltse Boys heeft SCP ondanks het gelijkspel vandaag de 2e plek op de ranglijst kunnen behouden.

Zondag 3 december speelt SCP om 14.00 uur thuis tegen Batavia, nummer 7 op de ranglijst én de huidige ploeg van voormalig SCP-er Colin Heikens! Zeker na vandaag, Gerard van Zwam en zijn mannen zullen vast en zeker gebrand zijn op een overwinning, belooft aankomende wedstrijd dan ook vast veel goeds!

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier