SCP1 strooit met doelpunten tegen Batavia

Batavia 1 (zon)

3 december 2017 14:00

Puiflijk, zondagmiddag 3 december. Een spannende wedstrijd vandaag, want Batavia zal zeker willen revancheren na hun 1-4 nederlaag. Na het verlies tegen Krayenhoff eindigde Batavia op plek nummer zeven, waar wij na het gelijkspel tegen UHC gedeeld tweede bleven. SCP kwam op voorsprong na een doelpunt van Joel, maar eindigde met 10 man en een 1-1 gelijkspel. Vandaag weer nieuwe kansen voor Gerard van Zwam en zijn ploeg, al hebben ze wel een pittige wedstrijd voor de boeg. Want oud- SCP-er Colin Heikens speelt bij Batavia op het middenveld, en zal uiteraard willen knallen op het Puiflijkse voetbalveld. Beide ploegen zullen dan ook op een overwinning zijn gebrand, maar hopelijk blijven de 3 punten aan Puiflijkse kant!

De eerste schietkans van vandaag was voor Batavia. In de tegenaanval van SCP gaf Berry een voorzet op Bram Oosterbroek, zijn fraaie kopbal werd nèt weggetikt door de keeper van Batavia. Hieruit ontstond een corner, maar deze hoekschop leverde verder geen grote kans op. Maar in de 6e minuut was het  Bram Oosterbroek die de score opende uit een fraaie assist van Berry Nijs: 1-0. Nog geen 2 minuten later was Nijs zelf trefzeker uit een mooie voorzet van Joel Willemsen: 2-0. SCP zat lekker in de wedstrijd, de mannen van trainer Gerard van Zwam creëerden mooie acties, hakjes, tikjes en 1-2tjes en speelden lekker vrijuit. De Batenburgse keeper werd mooi uitgespeeld door Berry Nijs, maar Nijs kon geen aanvaller bereiken, waardoor de achterhoede van Batavia alsnog de bal kon onderscheppen. Na amper een kwartier voetballen bracht Joel Willemsen SCP met een fraai doelpunt, op aangeven van Berry Nijs, op maar liefst 3-0. Batavia deed meerdere pogingen om de stand weer een klein beetje recht te trekken, maar kwam maar niet voorbij de sterke achterhoede van SCP. Bram Oosterbroek gaf over links een mooie voorzet op Berry Nijs, maar Nijs had waarschijnlijk een té mooi doelpunt voor ogen, waardoor hij helaas miste. Een actie van Batavia werd uiteraard weer keurig verdedigd. Op aangeven van Berry Nijs schoot Joel Willemsen de bal in een beheerst boogje over de keeper, die maar nèt het Batenburgse doel miste. De keeper van Batavia werd vervolgens even flink onder schot genomen door harde pegels van zowel Kevin van Buuren, Rik Baars als Joel Willemsen, maar Batenburg kwam hier goed weg. Ook een voorzet van Jowin Roos en een kopbal van Van Buuren werden vervolgens knap verdedigd. Een verdediger van Batavia werd intussen met geel bestraft voor een overtreding op Bram Oosterbroek. Een misverstand bij SCP creëerde een grote kans voor Batavia, maar zowel Frank Quanjer als doelman Oscar van Wezel waren hier even van onschatbare waarde voor Puiflijk. Een vrije trap van Batavia, een schot direct op doel, werd goed weggestompt door Van Wezel en ook de doelpoging hierna wist Van Wezel, die alweer een fantastische wedstrijd stond te keepen, zeer knap te redden. Des te jammer dat Batavia hem 2 minuten voor het rustsignaal alsnog wist te passeren met een simpel intikkertje. Gelukkig kopte Joel Willemsen, uit een 3e assist van Berry Nijs vandaag, nog geen minuut later overtuigend de 4-1 binnen.

De tweede helft startte met een mooie aanvalskans van Berry Nijs. Zijn fraaie schot werd maar nèt overgetikt door de Batenburgse keeper. De tegenaanval van Batavia werd mooi gestopt door Oscar van Wezel. In de 67e minuut schoot Joel Willemsen van afstand via de paal zeer knap de 5-1 binnen.  Een grote kans van Batenburg werd fraai weggestompt door Oscar van Wezel. In de 64e minuut koos trainer Gerard van Zwam voor een dubbele wissel: Eli Wuarbanaran voor Kevin van Buuren en William van den Akker voor Youp Oosterbroek. Wuarbanaran, weer hersteld van een liesblessure, brak direct door de Batenburgse verdediging en gaf voor op Jowin Roos. Roos zag zijn schot rakelings langs de paal gaan. Vrijwel direct hierna kwam Eli Wuarbanaran zelf voor het doel, maar ook zijn schot ging nèt naast. Een kopbal op het Puiflijkse doel was alweer geen enkele moeite voor onze doelman. In de 74e minuut werd de maker van de 1-0, Bram Oosterbroek, gewisseld voor Stijn den Biesen. Één minuut later wist Eli Wuarbanaran, uit een assist van Joel Willemsen, de keeper behendig te omzeilen en maakte hiermee maar liefst het 6e Puiflijkse doelpunt van vandaag: 6-1. 10 minuten voor het eindsignaal wist Batavia voor de 2e keer vandaag Oscar van Wezel te passeren, dit maal met een mooi en hard schot van oud SCP-er Colin Heikens. Heikens bracht met zijn doelpunt de eindstand op 6-2.

Directe concurrenten Roda '28, Ewijk en SCE hebben vandaag niet gevoetbald, waardoor SCP momenteel de koppositie van Roda '28 heeft overgenomen. Wij staan bovenaan!

Aankomende zondag speelt SCP om 14.30 uur uit tegen Nijmegen.

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier