SCP1 wint uiteindelijk gemakkelijk van Victoria '25 1

Assist: Berry Nijs
... (intikker)

28 januari 2018 14:30

Afferden, zondagmiddag 28 januari. Vandaag staat alweer de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op het programma. Waar SCP als aanvoerder van de ranglijst de winterstop in ging, was Victoria '25 juist de hekkensluiter. De ploeg uit Afferden staat dit jaar voor het eerst onder leiding van Ron IJsbrandij, hoofdtrainer van SCP van de afgelopen twee voetbalseizoenen. Victoria heeft het dit seizoen niet makkelijk. Met slechts vier keer een gelijkspel en zeven verloren wedstrijden zal het tij voor Victoria de 2e helft van het seizoen echt moeten gaan keren wil de ploeg niet degraderen uit de 4e klasse. Maar hekkensluiter of niet, SCP heeft het altijd lastig tegen Victoria, helemaal bij uitwedstrijden.

Een mooie derby dus vandaag waarbij beide teams alles op alles gaan zetten om die drie punten binnen te slepen!

Laten we het erop houden dat het een vrij onstuimige wedstrijd was.

Victoria begon fel en gedreven aan de wedstrijd. De eerste aanval van Victoria werd netjes weggewerkt door keeper Oscar van Wezel. Van Wezel moest direct weer aan de bak want ook de tweede aanval kwam van Victoria, maar ook dit schot werd gestopt door Van Wezel. Een verre vrije trap vanaf de zijkant, genomen door Rik Baars, raakte de lat. Een schot van Victoria werd weer keurig gestopt door Van Wezel, direct daarna wist hij hun volgende doelpoging te onderscheppen.  Na 10 minuten voetballen werd een voorzet van Rik Baars op Joel Willemsen nèt voor de voeten van Willemsen weggetikt. Via Baars weer ging de bal terug naar Willemsen en ditmaal was hij trefzeker: 0-1. Het spel was over en weer stevig en fel. De scheidsrechter bestrafte Frank Quanjer met een gele kaart voor het wegschoppen van de bal, maar liet de kaarten in zijn zak voor heel wat heftiger overtredingen. Een corner genomen door Bram Oosterbroek werd door Rik Baars doorgekopt naar aanvoerder Michael Zuidhoek, die met zijn zeer fraaie omhaal het perfecte doelpunt had kunnen maken als de als een verdediger van Victoria zijn schot niet had geblockt. Een doorbraak van Victoria-speler Joep Lepoutre werd prachtig onderschept door William van den Akker. Na een schot op doel van Rik Baars counterde Victoria, maar hier kwam SCP weer goed weg dankzij de goede reflexen Oscar van Wezel. In de laatste tien minuten van de eerste helft kwam SCP pas echt los. Rik Baars gaf een mooie voorzet op Joel Willemsen, zijn kopbal werd echter nèt weggetikt door de keeper van Victoria. In de 38e minuut werd Rik Baars flink getackeld, maar de scheidsrechter vond het niet nodig om hier geel voor te geven. Na een aanvalspoging van SCP liet de keeper van Victoria de bal uit zijn handen vallen, maar Jowin Roos kon hiervan nèt niet profiteren. Roos schoot in een aanvalsactie daarna de bal daarna keurig voor het doel, waardoor Marvin Derks beheerst zijn eerste doelpunt van dit seizoen binnen kon schuiven: 0-2. Nog geen minuut later was het weer Roos die de bal voor het doel kopte, die uit de kluts en een speler van Victoria bij Joel Willemsen belandde en hij overtuigend de 0-3 binnen kon koppen. Ruststand: 0-3.

SCP begon na dit zeer sterke einde van de eerste helft gedreven aan de tweede helft. Een stevige tackle op Michael Zuidhoek resulteerde in een penalty, die strak binnen de palen werd geknald door Rik Baars. Vijf minuten na de tackle verliet Zuidhoek alsnog geblesseerd het veld en nam Joost Heijnen zijn plaats in. Een schot van Victoria ging intussen hoog over het doel van Van Wezel. Een volgende aanval, ditmaal van Joep Lepoutre, werd mooi gestopt door Remy Heijnen en William van den Akker. In de 60e minuut eindigde een prachtaanval van Berry Nijs via de keeper op de lat, waarna Joel Willemsen zijn 3e doelpunt van de dag kon binnenkoppen: 0-5. De tegenaanval van Victoria wist Oscar van Wezel in eerste instantie weg te werken, maar de speler bij de linkerpaal wist de bal alsnog binnen te schieten en bracht de stand hiermee op 1-5. Marvin Derks werd bestraft met een gele kaart nadat Joel Willemsen geblesseerd op het veld bleef liggen maar de scheidsrechter het spel niet stil wilde leggen, waardoor Derks vrij rigoreus de bal buiten de lijnen werkte. In de 67e minuut werd Berry Nijs gewisseld voor Eli Wuarbanaran. Na een bijzonder stevige overtreding op Bram Oosterbroek liet de scheidsrechter weer doorspelen, waardoor Van Wezel uiteindelijk de bal uit het veld schoot. De vriendschappelijke terugspeelbal van Victoria belandde echter niet in handen van Van Wezel, zoals hij verwachtte, maar rolde direct het doel in: 2-5. In de 86e minuut werd Joel Willemsen gewisseld voor Stijn den Biesen. De scheidsrechter was de grip op de wedstrijd inmiddels flink verloren. Na een laatste zeer fraaie vrije trap van Bram Oosterbroek, die op de lat belandde,  floot de scheidsrechter af. Eindstand: 2-5.

Aankomende zondag speelt SCP thuis tegen DIOSA om 14.00 uur. Maar eerst staat het Bouwersbal op de planning. Vrijdagavond 2 februari van 20.00 uur tot 01.00 uur in de kantine van SCP, een pre-carnavalsparty én het leukste feestje van het jaar! Be there!

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier