SCP1 verliest ongelukkig na aantal discutabele beslissingen

Remy Heijnen (schot)
Assist: Rik Baars

4 februari 2018 14:00

Puiflijk, zondagmiddag 4 februari. Na de vrij gemakkelijke 2-5 overwinning uit tegen Victoria '25 van afgelopen week staan de mannen van trainer Gerard van Zwam vandaag tegenover DIOSA. De ploeg uit Balgoij won zondag ook met 5-2 van Niftrik. Met deze ruime overwinning is DIOSA langszij Niftrik gekomen en de ploegen staan momenteel op een gedeelde 8e plek.

Uit in Balgoij werd het 0-4 voor SCP (waarbij Joel Willemsen, Kevin van Buuren, Bram Oosterbroek en Michael Zuidhoek trefzeker waren) en DIOSA zal zich vandaag dan ook vast en zeker willen revancheren. SCP voert momenteel echter de ranglijst aan in de 4e Klasse E en zal deze 3 waardevolle punten dan ook niet zeker uit handen willen geven.

Helaas verliep de wedstrijd anders dan gepland.

De eerste aanval van SCP, een schot van Rik Baars, belandde in het zijnet. Een afstandsschot van DIOSA werd goed gepakt door keeper Oscar van Wezel. In de 10e minuut brak DIOSA door de verdediging van SCP en tikte de 0-1 binnen, waardoor de ploeg uit Balgoij al vroeg in de wedstrijd op voorsprong kwam. DIOSA bleef veel druk zetten en creëerde veel aanvalsacties. Omdat de verdediging van SCP hierdoor nogal onder druk kwam te staan, konden de mannen van Gerard van Zwam niet gemakkelijk aanvalsacties opbouwen. Een fraai afstandschot van Rik Baars  werd gepakt door de keeper van DIOSA. Berry Nijs speelde fel en gedreven, maar helaas wisten de aanvallers hier niet voldoende van te profiteren. Helaas voor SCP nam de scheidsrechter vandaag een aantal discutabele beslissingen. Zo werd het doelpunt van Remy Heijnen afgekeurd wegens vermeend buitenspel. Heijnen maakte vervolgens een overtreding, wat een klein opstootje tussen de ploegen veroorzaakte. SCP groeide langzaamaan wel wat beter in de wedstrijd. Een vrije trap van DIOSA werd goed weggewerkt door Van Wezel. Hierna volgde direct weer een vrije trap na een overtreding van SCP, maar deze vrije trap werd slecht genomen. Bram Oosterbroek creëerde een prachtkans, maar hij kon zijn ploeg helaas niet op gelijke hoogte brengen met DIOSA. In de 43e minuut was het Remy Heijnen die de doelman van Balgoij voor de tweede keer vandaag wist te passeren, ditmaal op aangeven van Rik baars. Dit doelpunt werd gelukkig wèl goedgekeurd: 1-1. Na een verre ingooi van Baars kopte Joel Willemsen de bal door op Michael Zuidhoek die zich geen moment bedacht en hem vol op de slof nam. Helaas voor SCP kreeg de keeper hem vol in zijn gezicht, waardoor de bal terug het veld inkwam. Deze afgeslagen bal werd wèl gescoord, maar de scheidsrechter keurde ook dit doelpunt af omdat de keeper de bal tegen zijn hoofd had gekregen. Met een gelijke stand ging SCP de tweede helft in...

SCP kwam fel uit de kleedkamer en creëerde direct in 45e minuut drie kansen achter elkaar, maar helaas kon er geen enkele kans van verzilverd worden. DIOSA antwoordde hierop met een felle tegenaanval, maar de verdediging van SCP wist deze keurig te onderscheppen. Wat gerommel over en weer leverde DIOSA een vrije trap op, maar deze ging hoog over. Beide ploegen speelden fel, wat ook weer veel balverlies opleverde. Berry Nijs gaf fraai voor op Michael Zuidhoek, helaas ging dit schot over. Een verre vrije trap van DIOSA wist Oscar van Wezel via de lat over zijn doel te tikken. Ook de aanval hierna, een kopbal,  ging hoog over. In 64e minuut brak DIOSA vrij gemakkelijk door de verdediging van SCP, waardoor zij voor de tweede keer vandaag op voorsprong kwamen: 1-2.  Aanvoerder Michael Zuidhoek moest zich ondertussen bij de scheidsrechter melden wegens het rumoerige publiek. Een speler van DIOSA maakte hands binnen het strafschopgebied, maar de scheidsrechter beweerde dit niet gezien te hebben. Joel Willemsen kopte net naast na een voorzet van Rik Baars. Marvin Derks maakte een mooie sliding goed op de bal, maar de speler van DIOSA liet zich vallen, waardoor de scheidrechter Derks onterecht met een gele kaart bestrafte. In de 76e minuut nam Eli Wuarbanaran de plek in van dubbele doelpuntemaker Remy Heijnen. Joel Willemsen werd intussen ook met geel bestraft, voor praten. Weer werd een handsbal van DIOSA niet opgemerkt door de scheidsrechter. De bal tegen de schouder van Rik baars zag hij echter wèl voor hands aan. De keeper van DIOSA wist een goede voorzet van Berry Nijs te onderscheppen. De tegenaanval van DIOSA werd weer keurig gestopt door Van Wezel. Ver in de blessuretijd werd ook William van den Akker bestraft met een gele kaart na een overtreding. DIOSA kwam er zonder gele kaarten en drie punten erg goed vanaf. Eindstand: 1-2.

SCP is na deze nederlaag teruggezakt naar een gedeelde 3e plek. Na een hele rits gewonnen wedstrijd is dit natuurlijk even een flinke domper voor de ploeg van Gerard van Zwam. De komende weken moet Van Zwam het bovendien zonder de felle aanvalsacties en steengoede voorzetten van Berry Nijs doen. Nijs gaat 4 maanden naar Curaçao voor zijn studie. Ook Kevin van Buuren, een waardevolle speler op het middenveld en Sonny Vissers, erg sterk zowel in de verdediging als in de spits, zijn helaas even uit de running wegens gebroken ledematen.

Ondanks deze gemiste drie punten staat SCP nog steeds in de top 3, waar ze enorm trots op mogen zijn na twee zware voetbalseizoenen. Onze mannen zullen 18 februari om 14.00 uur thuis vast en zeker weer gaan knallen tegen WVW!

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier