SCP1 pakt 3 punter in topper!

SCE 1

18 maart 2018 14:00

Puiflijk, zondagmiddag 18 maart. Vandaag staan de mannen van trainer Gerard van Zwam tegenover SCE uit Nijmegen. SCE won afgelopen week met 3-0 van Achilles '29, SCP speelde teleurstellend gelijk tegen Overasseltse Boys.

De uitwedstrijd werd na een spannende slotfase uiteindelijk gewonnen door SCP. 20 minuten voor tijd kwam SCE op voorsprong na een eigen doelpunt. Nog geen 2 minuten later maakte SCE dezelfde fout, waardoor SCP weer op gelijke hoogte kwam. 10 minuten voor tijd was het Bram Oosterbroek die op aangeven van Sonny Vissers SCP naar de 1-2 overwinning schoot!

SCE staat momenteel met 33 punten uit 14 wedstrijden bovenaan de ranglijst, SCP staat 4e met 28 punten uit 15 wedstrijden. Pakt SCE vandaag de 3 punten, dan houden ze hun koppositie vast. Zijn de 3 punten voor SCP, dan vinden ze weer goede aansluiting bij de top 3. Kortom: een zeer spannende wedstrijd waarbij 3 kostbare punten te verdienen zijn!

Wim had er voor de wedstrijd een goed gevoel over, en ja hoor, hij had gelijk! Zijn vlag mocht vandaag maar liefst 3 keer de lucht in! :D

SCP begon sterk aan de wedstrijd en kreeg volop kansen. De vrije trap na een overtreding op Eli Wuarbanaran, genomen door Rik Baars, werd onderschept door de achterhoede van SCE. Michael Zuidhoek kreeg vervolgens een goede schietkans, deze werd gepakt door de Nijmeegse keeper. Jowin Roos gaf een mooie voorzet op Joel Willemsen, die kon er nèt niet bij. SCP was sterk in de aanval, maar stond ook sterk te verdedigen. Een vrije trap van SCE ging hard voorlangs het doel van keeper Oscar van Wezel. Een schot van Willemsen belandde in handen van de keeper. In de 25e minuut kopte Rik Baars overtuigend de 1-0 binnen uit een hoge voorzet van Jowin Roos. SCE kwam niet echt aan aanvallen toe vanwege de ijzersterke verdediging van SCP. SCP bleef ook lekker aanvallen. Rik Baars gaf een fantastische voorzet, deze hoefde alleen nog maar binnengetikt te worden, maar helaas was dit niet gezien door de aanvallers. Een corner van SCE ging weer voorlangs. 4 minuten voor rust werd de nummer 10 van SCE met een rode kaart bestraft voor het met opzet duwen van William van den Akker. Nog geen minuut later kende de scheidsrechter SCE een strafschop toe, nadat Youp Oosterbroek een overtreding zou hebben begaan. Deze penalty werd verzilverd en SCE trok hiermee de stand weer gelijk: 1-1. Uit een voorzet kopte een SCE-er, eerlijk is eerlijk, knap binnen de palen, maar dit was echter vanuit buitenspelpositie en dit doelpunt werd dan ook afgekeurd. Ruststand 1-1.

De 2e helft startte Lars Mimpen op de plek van Eli Wuarbanaran. Een keurige sliding op de bal van Sonny Vissers op de rand van het strafschopgebied betekende een vrije trap voor SCE. Deze ging via de muur over het doel. De corner werd knap onderschept door Remy Heijnen. In de 60e minuut werd Youp Oosterbroek gewisseld voor Marvin Derks. Een vrije trap werd goed gepakt door keeper Oscar van Wezel. Een overtreding op Jowin Roos leverde SCP een vrije trap op. Een loeiharde pegel van Rik Baars werd knap weggestompt door de keeper. Een verre ingooi van Baars kopte Sonny Vissers knap achterover door naar de aanvallers, deze wisten hier helaas niet van te profiteren. Een flinke pegel van Lars Mimpen ging maar nèt voorlangs het doel van SCE. Baars gaf voor op Remy Heijnen, hij kopte over. SCP bleef lekker aanvallen en in de 72e minuut was het dan ook wéér raak: Joel Willemsen schoot knap binnen uit een voorzet van Bram Oosterbroek: 2-1. En 5 minuten later scoorde Remy Heijnen de 3-1 uit een ingooi van Rik Baars. In de 81e minuut debuteerde Sjoerd Jansen in het eerste, hij kwam erin op de plek van Jowin Roos en liet direct zien wat hij in huis heeft. Een schot van Rik Baars ging naast. SCE zorgde in de laatste 10 minuten van de wedstrijd aan de andere kant van het veld nog wel voor wat vuurwerk, hun schoten gingen zó hoog over het doel dat er langs de lijn heel wat "oeh's" en "aaah's" geroepen werden. Na 90 minuten voetballen was de overwinning terecht en dik verdiend voor SCP!

SCE heeft dit seizoen slechts 2 keer verloren, en die 2 keer, die waren tegen onze mannen van SCP!

Aankomende zondag speelt SCP om 14.00 uur thuis tegen Ewijk.

Met veel pijn en moeite heb ik vandaag de foto's gemaakt, maar voor jullie fantastische overwinning had ik het graag over! ;-)

Je vindt ze hier