SCP kan niet profiteren van misstap concurrenten

vv Ewijk 1 (zon)

Bram Oosterbroek (vrije trap)

25 maart 2018 14:00

Puiflijk, zondagmiddag 25 maart. Vandaag staan onze mannen tegenover Ewijk, de huidige nummer 6 op de ranglijst. Ewijk won afgelopen week met 3-2 thuis van WVW, SCP won thuis knap met 3-1 van koploper SCE en staat momenteel op een 4e plek.

De uitwedstrijd was een tamelijk bizarre wedstrijd. Nadat de allereerste aanval van Ewijk al direct raak was, kreeg keeper Oscar van Wezel na een kwartier voetballen rood wegens een overtreding op een doorgebroken speler. Rik Baars, die 15 jaar geleden voor het laatst gekeept had, was hierdoor genoodzaakt de keepershandschoenen aan te trekken. In de 29e minuut maakte een speler van Ewijk een eigen doelpunt, die zo de stand voor SCP weer gelijk trok. Youp Oosterbroek bracht SCP daarna zelfs op voorsprong. Reservekeeper Tom Baars werd ondertussen ingevlogen vanuit Puiflijk zodat hij als derde keeper van de dag de 2e helft kon keepen. Lang leek het erop dat SCP met 10 man de 3 punten zou pakken. Ewijk tikte echter in de 97e en laatste minuut alsnog de gelijkmaker binnen.

Hopelijk spelen de mannen van trainer Gerard van Zwam vandaag net zo sterk als vorige week tegen SCE, zodat die 3 punten weer lekker in Puiflijk blijven!

Helaas mocht dat vandaag niet zo zijn. Ewijk kreeg de eerste kans in deze wedstrijd, hun verre vrije werd echter niet benut. Een verre ingooi van Rik Baars op Sonny Vissers werd onderschept door de Ewijkse keeper. In de 12e minuut kwam Ewijk op voorsprong na een snelle voorzet op een vrijstaande speler, die de bal beheerst binnenschoot: 0-1. In de 18e minuut kwam het antwoord van Bram Oosterbroek, die een verre trap strak binnen de Ewijkse palen schoot: 1-1. Een tactische bal van Sonny Vissers leverde een corner op, helaas kon hier geen voordeel uit behaald worden. De aanvallen van Ewijk werden goed onderschept door de verdediging van SCP, al kwam SCP ook regelmatig goed weg door foutjes van Ewijk. Vissers behoedde SCP voor een Ewijks doelpunt door een aanval te onderscheppen die keeper Oscar van Wezel nooit had kunnen hebben. In de 30e minuut trok de scheidsrechter geel voor een zware overtreding op Bram Oosterbroek. Na 3 verre ingooien achter elkaar van Ewijk belandde hun schot in het Puiflijkse zijnet. Hun volgende schot trof doel, deze werd echter afgekeurd wegens buitenspel. In de 37e minuut was het echter wéér raak, na een mooi opgezette aanval kwam een Ewijkse aanvaller vrij voor Van Wezel uit en schoot de 1-2 binnen. SCP was de grip inmiddels kwijt en begon ongecontroleerder te voetballen. Een verre vrije trap werd goed weggeschopt door Rik Baars. Een volgend schot op doel werd goed gepakt door keeper Oscar van Wezel. Een speler van Ewijk maakte hands net buiten het 16 meter gebied, de vrije trap van Rik Baars werd achter de doellijn weggestompt door de Ewijke keeper. De corner die hieruit voorkwam werd helaas niet benut. Vlak voor de rust kreeg nummer 10 van Ewijk nog een gele kaart gepresenteerd. Ruststand 1-2.

De tweede helft begon met een vrije trap net buiten de 16 die Rik Baars huizenhoog de fietsenstalling in schoot. Een goed schot van Sonny Vissers werd achter de doellijn getikt door de Ewijkse keeper, helaas leverde deze corner weer niets op. Het spel van Ewijk was zeer snel, SCP leek er vandaag gewoon niet aan toe te komen. In de 57e minuut werd Eli Wuarbanaran gewisseld voor middenvelder Kevin van Buuren, weer hersteld van een gebroken middenvoetsbeentje. In de 64e werd een schot op doel door Oscar van Wezel weggetikt, deze belandde helaas voor de voeten van een speler van Ewijk. Frank Quanjer probeerde zijn schot nog te blokken, helaas kon hij het doelpunt niet voorkomen: 1-3. In de 72 minuut breidde Ewijk hun voorsprong verder uit doordat een aanvaller vrij spel had: 1-4. Kort daarna werd Marvin Derks gewisseld voor Lars Mimpen. Voor een overtreding op Oscar van Wezel werd een speler van Ewijk met een gele kaart bestraft. Ondanks dat de tweede helft voornamelijk op de Ewijkse helft werd gespeeld en SCP bleef jagen, wilde het gewoon écht niet vandaag. Een Ewijkse speler kreeg nog een gele kaart voor een overtreding op Mimpen en in blessuretijd maakte Ewijk met een pracht van een doelpunt hun overwinning nóg groter. Eindstand: 1-5.

Aankomende zondag, op 1e Paasdag, speelt SCP om 14.30 uur uit tegen Krayenhoff, momenteel koploper. SCP kan dan ook al jullie support gebruiken!

Meer foto's van de wedstrijd vind je hier