SCP1 wint topper tegen Krayenhoff

Krayenhoff 1 (zon)

1 april 2018 14:30

Nijmegen, zondagmiddag 1 april. Vandaag staat SCP1 tegenover het Nijmeegse Krayenhoff. Beide ploegen hadden afgelopen zondag niet hun beste dag. Krayenhoff speelde 1-1 gelijk tegen Overasseltse Boys, SCP verloor met 1-5 van Ewijk.

Ondanks dat SCP de thuiswedstrijd goed van start ging (we kwamen op voorsprong na een kopgoal van Sonny Vissers), beet SCP zich de 2e helft stuk op Krayenhoff. Krayenhoff kwam weer langszij na een eigen doelpunt en ondanks vele kansen van beide partijen zat er uiteindelijk niet meer in dan een gelijkspel. Hopelijk kan SCP zich vandaag revancheren tegen de koploper in de 4e Klasse E!

Het eerste schot op doel door Krayenhoff werd weggestompt door keeper Oscar van Wezel. De corner die volgde werd vervolgens mooi weggekopt door Frank Quanjer. De eerste aanval van SCP kwam van Bram Oosterbroek, zijn schot ging vol op de keeper. Joel Willemsen gaf voor op Kevin van Buuren, die kopte net naast het Nijmeegse doel. Aan de kant van SCP had Quanjer weer een goede redding. Krayenhoff kreeg geen grote kansen, maar zette wel flink druk. Wat gerommel voor het doel van SCP leverde Krayenhoff meerdere kansen op, maar echt gevaarlijk werden zij niet. Een kwartier na het startsein werd een speler van Krayenhoff bestraft met een gele kaart voor een  stevige overtreding op William van den Akker. Een schot van Krayenhoff ging weer naast. SCP begon wat aanvallender te spelen. Een mooie voorzet van Rik Baars op Joel Willemsen, die naast kopte. Een voorzet opgebouwd uit een mooie snelle actie vanuit de achterhoede van SCP belandde voor de voeten van Willemsen, hij werd echter onderschept door maar liefst 3 Nijmeegse verdedigers. Een overtreding op Remy Heijnen leverde een vrije trap op, deze kon helaas niet voldoende benut worden. Van Wezel kwam ver uit zijn doel om de bal nèt voor de voeten van een vrijgelopen speler van Krayenhoff weg te schieten. 10 minuten voor rust bleef Kevin van Buuren geblesseerd liggen nadat de aanvoerder van Krayenhoff doorschopte, wat hem terecht een rode kaart opleverde. In de 38e minuut werd Van Buuren dan ook gewisseld voor Sonny Vissers. William van den Akker gaf voor op Remy Heijnen, die naast kopte. Een mooie voorzet van Frank Quanjer op Bram Oosterbroek leverde helaas geen gevaar op voor de Nijmeegse keeper. Ruststand: 0-0.

Krayenhoff begon fel aan de tweede helft, de achterhoede van SCP stond echter stevig te verdedigen. Een corner van Bram Oosterbroek werd door de Nijmeegse keeper helemaal over de zijlijn getikt, de ingooi die volgde kon echter niet worden benut. Een hard schot van Jowin Roos krulde helaas van het doel af. Een verre ingooi van Rik Baars werd voor het doel weggekopt door Krayenhoff. Veel gerommel voor het doel van Krayenhoff leverde helaas geen doelpunt op. Maar in de 55e minuut was daar het doelpunt van Sonny Vissers! Een corner van Bram Oosterbroek kwam via de keeper terug in het spel, Youp Oosterbroek speelde de bal terug naar zijn broer, die voorgaf op Sonny. Vissers, die de thuiswedstrijd ook al tekende voor een kopgoal, kopte fraai achterover de 0-1 binnen. De tegenaanval van Krayenhoff mondde uit in een enorme knal, waarbij de scheenbeschermers van Frank Quanjer en de Nijmeegse nummer 9 een flinke aanvaring hadden. De nummer 9 kwam niet ongeschonden uit de strijd, Quanjer, sterk als een beer, echter wel. In de 69e minuut werd Jowin Roos gewisseld voor Lars Mimpen. Een vrije trap van Bram Oosterbroek ging net naast het Nijmeegse doel. In de 75e minuut werd Youp Oosterbroek, die last had van zijn hamstring, gewisseld voor Eli Wuarbanaran. Mimpen wist uit zijn aanvalsactie een corner te slepen, hij nam deze ook zelf, maar deze hoekschop werd helaas niet voldoende benut. Gelukkig werd ook de tegenaanval van Krayenhoff niet benut. De laatste vijftien minuten en laatste paar aanvalsacties van Krayenhoff waren vooral voor de supporters zenuwslopend, maar gelukkig werd de Nijmeegse ploeg niet meer gevaarlijk en mogen de 3 punten mee terug naar Puiflijk!  Respect voor onze mannen dat jullie je niet lieten intimideren door het fysieke overwicht van Krayenhoff en gewoon lekker het hoofd koel hielden!

Aankomende zondag speelt SCP om 14.30 uur uit tegen Roda '28, de nummer 2 op de ranglijst. Weer een belangrijke wedstrijd voor de mannen van trainer Gerard van Zwam, dus laten we massaal afreizen naar Winssen! ;-)

Helaas heb ik weer geen actiefoto's voor jullie vandaag... :(