SCP1 bijt zich stuk op het ijzersterke Roda '28

RODA '28 1 (zon)

... (kopbal)

8 april 2018 14:30

Winssen, zondagmiddag 8 april. Vandaag speelt SCP1, momenteel nr. 4 op de ranglijst, tegen de nummer 3, Roda '28 1. Thuis werd het 2-1, waarbij Joel Willemsen SCP al binnen 3 minuten op voorsprong bracht en Bram Oosterbroek de voorsprong verdubbelde nog geen 15 minuten na het startsein. Een kwartier voor tijd maakte Roda de 2-1, maar de punten bleven lekker in Puiflijk.

SCP staat na de overwinning op Krayenhoff afgelopen week op een 4e plek, Roda staat er één plaatsje boven, echter met één punt meer op de teller en 2 wedstrijden minder gespeeld. Krayenhoff en SCE, de nummers 1 en 2, staan vandaag ook tegenover elkaar, dus in de top 4 gaat er vandaag van alles gebeuren!

De eerste vrije trap van Roda werd verdedigd door SCP, direct daarna volgde een loeihard schot op de paal, en dit  binnen 2 minuten na het startsein. Roda was snel en speelde veel lange ballen, maar SCP  stond goed te verdedigen. Eli Wuarbanaran gaf voor op Joel Willemsen, zijn kopbal ging over. Ook een doelpoging van Roda werd overgekopt. Een schot van Rik Baars ging voorlangs, Willemsen kon de bal nog nèt binnenhouden, maar SCP kon niet meer gevaarlijk worden. Een corner van Roda werd goed weggekopt door Sonny Vissers. SCP speelde lekker fel en drong goed aan. Maar ook Roda speelde fel, en vooral ook razend snel. Dat resulteerde in een inkopper in de 15e minuut: 1-0. De volgende doelpoging van Roda werd goed gestopt door keeper Oscar van Wezel. SCP bleef aanvallen, maar speelde wat onzuiver en miste wat overtuiging. Een overtreding op Remy Heijnen leverde een vrije trap op, deze werd genomen door Kevin van Buuren. Helaas kwam hier geen grote kans uit voort. Roda maakte weer een snelle aanvalsactie, maar Marvin Derks liep slim mee en kon de bal over de achterlijn laten lopen. Een afstandsschot van Bram Oosterbroek ging nèt voorlangs. Een grote kans van Roda, gelukkig miste de aanvaller nèt de bal. Een corner van SCP werd weggeschoten door Roda. Een aanval hierna resulteerde in een vrije trap voor SCP, deze werd weer genomen door Kevin van Buuren. Zijn schot werd verdedigd door Roda, in de voeten van Rik Baars. Baars gaf scherp voor op Joel Willemsen, hij kon hier echter net niet bij. Een actie van Jowin Roos leverde een corner op, deze werd echter te ver genomen. Een volgende corner werd verdedigd door Roda. Een snelle tegenaanval van Roda werd goed onderschept door de achterhoede van SCP. De corner werd vervolgens goed weggekopt door Frank Quanjer, waarna Roda kon counteren. Hun schot ging echter over. Ruststand: 1-0.

De eerste aanval van Roda na de rust, waarbij Winssen dacht hands te hebben geconstateerd, leverde Roda een corner op, deze werd gelukkig niet benut. Een flink afstandsschot van Sonny Vissers werd net gepakt door de keeper van Roda. De tegenaanval van Roda ging vervolgens voorlangs. Een vrije trap van Roda werd goed weggekopt door Vissers, de corner die volgde werd vervolgens goed verdedigd door Bram Oosterbroek. Een aantal kopkansen van SCP misten helaas doel. De directe tegenaanval van Roda werd afgefloten wegens buitenspel. Een schot van Jowin Roos ging over, de tegenaanval van Roda werd mooi voor het Puiflijkse doel weggekopt door Marvin Derks. Bij SCP verliep de tweede helft minder dan de eerste, ons spel was minder zuiver dan dat van Roda en bijna alle 2e ballen belandden voor de voeten van de tegenstander. In de 59e minuut werd Eli Wuarbanaran gewisseld voor Lars Mimpen. Een voorzet van SCP werd overgekopt door Kevin van Buuren. In de 62e minuut wist een vrijstaande speler van Roda vrij gemakkelijk de 2-0 binnen te schieten. Nog geen 3 minuten later was het helaas weer raak, de verdediging van SCP kon het simpelweg even niet meer bijbenen. In de 68e minuut werd Sonny Vissers, die vandaag een paar rake klappen heeft gehad, gewisseld voor Dave van der Hoop. SCP kreeg intussen een mooie kans op een doelpunt, maar er werd te lang gewacht en Roda ging er met de bal vandoor. Vervolgens werd de keeper van Roda knap uitgespeeld, maar SCP wist wederom helaas niet te scoren. Een fraai afstandsschot van Kevin van Buuren werd gepakt door de keeper van Roda. In de 74e benutte trainer Gerard van Zwam zijn 3e en laatste wissel en bracht Youp Oosterbroek in het veld op de plek van Marvin Derks. SCP liet zich meer en meer verrassen door het snelle spel van Roda, waardoor de achterhoede verzwakte en Roda steeds meer kansen kreeg hun voorsprong verder uit te breiden. In de 80e minuut was het dan ook wéér raak, keeper Oscar van Wezel had een pracht van een redding, maar de bal stuiterde ongelukkig terug, en ondanks dat Dave van der Hoop nog een poging deed de bal tegen te houden, was de  4-0 een feit. Een volgende aanval van Roda wist Van Wezel keurig te stoppen. In de 82e minuut was Roda echter wéér trefzeker, en nog geen 3 minuten later scoorden zij met een stevig en goed gemikt schot de 6-0. Voor SCP een wedstrijd om heel snel te vergeten, maar eerlijk is eerlijk, de tweede helft was Roda gewoon oppermachtig en ze staan dan ook verdiend bovenaan de ranglijst.

Máár, ondanks alles staan we nog steeds in de top 5 en na heel wat taaie seizoenen is dat een fantastische prestatie! Ik vind dat jullie een kneitergoed seizoen draaien, en een verlies hoort er nu eenmaal wel eens bij! Er staat een geweldig team met een top staf, en ondanks die 6-0 van vandaag hebben jullie wel degelijk goed gevoetbald! Dus koppies omhoog, en volgende week gaan jullie weer vlammen! ;-)

Aankomende zondag speelt SCP de derby tegen Victoria '25 thuis om 14.00 uur.