SCP1 en Batavia1 aan elkaar gewaagd

Batavia 1 (zon)

22 april 2018 14:00

Batenburg, zondagmiddag 22 april. Vandaag reizen de mannen van trainer Gerard van Zwam af naar Batenburg. Batavia speelde afgelopen week tegen Nijmegen, waarbij beide teams er maar liefst 5 doelpunten in knalden voordat de wedstrijd praktisch 30 seconden voor tijd werd gestaakt. Batavia staat momenteel op een 8e plek. SCP won de derby tegen Victoria '25 met 2-0 en heeft de 4e positie weer terug kunnen pakken van Nijmegen.

De thuiswedstrijd was doelpuntrijk, het werd uiteindelijk 6-2 voor SCP, waarbij Joel Willemsen voor 3 doelpunten tekende en Bram Oosterbroek, Berry Nijs en Eli Wuarbanaran er ieder één voor hun rekening namen. Het zou niet verkeerd zijn als zij dit kunstje vandaag (zij het zonder het doelpunt van Berry Nijs, die voor zijn studie de 2e helft van het seizoen op Aruba bivakkeert) gewoon lekker weer even overdoen!

Wat hebben onze mannen er hard voor geknokt vandaag!

SCP ging direct goed van start. Remy Heijnen gaf een prachtige voorzet op Jowin Roos. Roos zag zijn schot helaas naast het Batenburgse doel gaan. Direct daarna volgde weer een fraaie kans voor SCP, maar ook het schot van Joel Willemsen ging naast. SCP begon lekker fel aan de wedstrijd, maar ook Batavia kwam fel uit de startblokken. Een aanval van Bataviaspeler Colin Heikens werd echter goed onderschept door de achterhoede van SCP. Een loeihard schot van Remy Heijnen was hard op weg richting Batenburgs doel, maar Willemsen stond helaas vol in de vuurlijn. SCP stond een stuk aanvallender te voetballen dan Batavia, en Youp Oosterbroek liep vandaag opvallend goed zijn teamgenoten te coachen. Een voorzet van Batavia ging ver achter het doel van keeper Oscar van Wezel langs. Joel Willemsen bouwde een mooie aanval op, zijn aanval werd echter onderschept, maar dit leverde wel een ingooi op. Deze ingooi belandde voor de voeten van Remy Heijnen, helaas kon hij niet gevaarlijk worden. De voorzetten van Batavia werden steeds goed onderschept door de verdediging van SCP. Heijnen kreeg weer een mooie kans, zijn kopbal ging helaas naast. Een corner van Bram Oosterbroek kwam nèt niet goed uit voor Sonny Vissers. Een schot van Joel Willemsen ging helaas over. Willemsen bouwde vervolgens weer een aanval op en gaf voor op Heijnen, hij kon de bal echter nèt niet belopen. Colin Heikens zag zijn doelpunt door de scheidsrechter afgekeurd worden wegens buitenspel. Rik Baars gaf vervolgens over de gehele breedte van het veld prachtig voor op Vissers, zijn fraaie kopbal werd helaas onderschept door de Batenburgse keeper. Batavia begon vlak voor rust wat meer druk te zetten, maar de verdediging van SCP stond erg goed vandaag. Een snoeiharde vrije trap van Kevin van Buuren belandde nèt 3 centimeter te hoog op de lat. Een laatste aanval van SCP leverde nog een corner op, maar dit leverde helaas geen kans meer op. Ruststand: 0-0.

Beide teams kwamen fel uit de rust en gingen stevig in de aanval. Een aanval van Batavia werd mooi afgebroken door SCP. SCP was Batavia steeds knap de baas. Een vrije trap van Batenburg creëerde even wat gerommel voor het doel van SCP, maar gelukkig kon SCP snel counteren. Jowin Roos kwam alleen voor de keeper uit, maar wist de Batenburgse doelman helaas niet te passeren. Een voorzet van Colin Heikens op zijn teamgenoot werd zeer knap onderschept door Youp Oosterbroek. Een verre vrije trap van Bram Oosterbroek werd vervolgens onderschept door Batavia. De scheidsrechter bestrafte een speler van Batavia met een gele kaart voor een overtreding op Oosterbroek in een volgende aanvalsactie. In de 73e minuut verliet Jowin Roos geblesseerd het veld, Lars Mimpen nam zijn plaats in. Een schot van Bram Oosterbroek ging helaas over, een voorzet van Youp Oosterbroek nèt voorlangs en een schot van Eli Wuarbanaran belandde op de lat. Het spel werd feller, Batavia begon agressiever te voetballen. Een corner van Batavia ging ver voorlangs, hun tweede schot ging naast. Een volgende aanval werd gestopt door Oscar van Wezel. Een schot van Youp Oosterbroek werd gepakt door de Batenburgse keeper. Joel Willemsen werd ondertussen in blessuretijd in zijn buik geraakt doordat een speler van Batavia hem hardhandig blockte, waardoor Willemsen geblesseerd op de grond viel en hieruit even een opstootje ontstond. Nadat de gemoederen weer gesust waren, nam Sjoerd Jansen de plek van Willemsen in. Een laatste aanval van Batavia werd nog fraai gestopt door Rik Baars, voordat de scheids uiteindelijk affloot. Eindstand: 0-0.

Wát een wedstrijd. Geen drie punten vandaag, ondanks dat ze zo dik verdiend waren. Maar volgende week Achilles, die pakken jullie gewoon! ;-)

Aankomende zondag speelt SCP om 14.00 uur thuis tegen Achilles '29.