Jongens SCP JO15 goed op dreef!

OVC '85 JO15-2

23 april 2018 19:00

Maandagavond 19:00. SCP JO15 is er klaar voor. Vrolijk en vol zelfvertrouwen gaan ze beginnen aan de wedstrijd. SCP heeft de aftrap en gaat gelijk vol in de aanval. Via Sem en Jarno kan Bram Matthijs aanspelen, die een voorzet geeft. Helaas wordt die onderschept door de keeper van OVC.

De aanval van OVC word goed verdedigd door Jasper en Sverre heeft dan ook geen moeite de bal te pakken. De bal komt bij Dorus en via Siep wordt die mooi doorgespeeld naar Matthijs. Bram krijgt de bal en loopt vast op de verdediging van OVC. Een kopbal van Lex komt bij Jarno. Siep speelt Matthijs aan, die over schiet. Een vrije trap van OVC eindigt bij Dorus. Van achter uit word de aanval mooi opgebouwd. Jarno speelt naar Isabel. Zij speelde door naar Bram, die de bal teruggeeft aan Jarno. Jarno kan de bal mooi voorgeven, waarna Matthijs de bal langs de keeper in de goal schiet, 1-0! De aanval van OVC werd gestopt door Lex. Uit de corner die volgde kwam de bal bij Corvin, Dorus schoot de bal weg, maar deze kwam bij OVC terecht. OVSC kon schieten, gelukkig naast. Na een ingooi van OVC heeft Isabel mooi verdedigd. Via Sverre en Sem werd de aanval weer opgebouwd. Lex gooide de bal in naar Bram. Die schoot maar stuitte op de keeper. Sem was alert en kon de bal hierna alsnog inschieten 2-0!

OVC bleef aanvallen maar Dorus, Jasper en Lex hielden de verdediging mooi dicht. Een 1-2tje van Matthijs en Sem liep vast op de verdediging van OVC. Ook de een mooie verre ingooi van Bram werd onderschept door OVC. OVC ging wat meer druk zetten. Dorus en Siep speelden goed. Ook Sverre hield de nodige ballen tegen. Na een vrije trap van Dorus werd de bal door Corvin doorgespeeld naar Jarno. Die liep vast op OVC. OVC ging snel in de aanval en kreeg de kans om te schieten, 2-1!

OVC bleef druk zetten, maar ook SCP bleef goed voetbal laten zien. Een 1-2tje van Matthijs en Siep leverde een ingooi op, maar er was geen kans meer om te scoren, omdat er afgefloten werd voor de rust, met een stand van 2-1.

Na de rust waren beide teams gebrand om te scoren. Er werd goed verdedigd en er waren mooie aanvallen. Na een ingooi van Tom kon Matthijs schieten, helaas recht op de keeper. Na een handsbal van OVC volgde een penalty. Jarno schoot mooi hard, helaas op de paal …..de bal wilde er gewoon even niet meer in. Ook het schot van Sem werd gestopt door de keeper van OVC. Na een mooie verdedigende actie van Jasper kreeg Matthijs de bal. Hij kon doorlopen naar voren en schieten, 3-1!

Een ingooi van Lex bracht de bal bij Matthijs. Daan speelde mooi door naar Jarno die weer teruglegde op Matthijs. Het schot werd gestopt door de keeper. Al snel volgde weer een ingooi van Lex en kon Jarno wederom Matthijs aanspelen, die de bal nu wel langs de keeper schoot, 4-1!

Tom veroverde de bal terug met een mooi uitgevoerde sliding! OVC bleef vol aanvallen. Ties en Jasper waren goed aan het verdedigen. En het schot dat toch nog volgde werd gestopt door Sverre. Na een vrije trap kwam de bal bij Jarno. Die maakt een halve omhaal/hakje en scoorde een super doelpunt 5-1!.

Dit was tevens de einduitslag. SCP JO15 heeft hard gewerkt. Goed aangevallen en super verdedigd wat hun tot nu toe een 4e plaats oplevert in de competitie. Met nog 4 wedstrijden te gaan is dat een mooie plaats. Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen SKV op het programma. Het zou mooi zijn als SCP JO15-1 dan ook de 3 punten mee naar huis kunnen nemen!