SKV JO15-1G - SCP JO15-1

SKV JO15-1G

28 april 2018 10:30

Op zaterdagmorgen 28 april staat de uitwedstrijd tegen SKV op het programma. Er heerst een gezonde spanning bij de jongens van SCP, want SKV staat net onder hun. De aftrap is voor SCP. Gelijk word er vol voor de aanval gekozen. Via Jarno en Dorus komt de bal bij Corvin. De eerste vrij trap is een feit. De aanval van SKV word verdedigd door Bram en Jasper. Ook Isabel en Lex werken hard achterin. Uiteindelijk word de bal weggewerkt door Tom. Via Dorus krijgt Bram de bal. Hij kan langs zijn verdedigers komen en een voorzet geven. Dit levert een corner op. Corvin neemt de corner. De bal wordt doorgekopt door Jarno waarna Sem gestopt wordt door de verdedigers van SKV. De tegen aanval van SKV wordt gestopt door Max, die netjes terugspeelt op Thieme. Van achteruit wordt de aanval opgebouwd. Jasper brengt de bal naar voren. Na een 1-2tje van Bram en Sem kan Bram schieten. De keeper van SKV let goed op en stopt de bal. Na een ingooi van Bram kan Jarno schieten, helaas net naast. De aanvallen van SKV worden mooi verdedigd door Dorus en Max. En het schot dat volgt vliegt dan ook hoog over. Via Lex krijgt Bram de bal, Die kan schieten, helaas staat hij buitenspel. Het schot van SKV wordt mooi gestopt door Thieme. Via Lex en Jarno kan Bram weer schieten, maar wederom staat de keeper van SKV goed. Na een vrije trap van Max komt de bal bij SKV, Daan let goed op en weet de bal te bemachtigen en kan schieten, helaas kan de keeper van SKV de bal weer onderscheppen. Er volgt een corner van Lex, weer kan Jarno koppen. Het levert een vrije trap op, net buiten de 16m. Corvin schiet recht in de muur, maar Tom heeft de rebound en kan uithalen , 0-1! SCP heeft de smaak te pakken en gaan weer vol de aanval in. Na een ingooi van SKV is Bram flink aan het storen. Daan veroverd de bal en speelt mooi af op Bram, die schiet nu wel langs de keeper op, 0-2! De jongens krijgen steeds meer vertrouwen in hunzelf. Al snel volgt een 1-2tje van Bram en Daan, waarna Bram de 0-3 kan maken. Dit is ook de stand waarmee de jongens de rust in gingen. Na rust begon SKV wat meer druk te zetten, maar SCP bleef er gebrand op nog meer te scoren. Na een verdedigende actie van Lex kwam de bal bij Isabel, die kon schieten, helaas net naast. Na een 1-2tje van Jarno en Bram belande de bal bij de keeper van SKV. Na een lange uittrap had Jasper de bal. Na een schot van SKV kon Ties de bal mooi wegkoppen. De aanval van werd weer opgezet. Via Daan en Lex kwam de bal bij Jarno. Die kon zijn verdedigers ontwijken en speelde terug naar Lex, die doorspeelde naar Daan. De verdediging van SKV slaagde er net in de bal weg te schieten. Na een wissel van Bram kwam Sam er in. Hij zette gelijk even de goede toon door stevig te verdedigen. Na de ingooi van Sam kon Jarno de bal naar voren spelen. De tegenaanval van SKV werd flink verstoord door Tom. Na het schot kon Ties de bal weer wegkoppen. Het schot van SKV werd uiteindelijk gestopt door Thieme. Van achteruit volgende weer een mooi opgezette aanval van SCP. Via Sam en Jarno kreeg Ties de bal. Die speelde mooi door op Jasper, die weer afspeelde op Lex. De verdedigers van SKV moesten hard werken, maar het lukte hun toch de aanval te stoppen. Na een ingooi van Jasper kwam de bal bij Lex. SKV veroverde de bal en kon onverwacht uithalen, 1-3! SCP ging nog even vol in de aanval. lex kan een voorzet geven op Daan, die de bal net miste. Gelijk volgende er een voorzet van Tom, die Daan net over schoot. De eindstand was een welverdiende 1-3, wat SCP JO15-1 een 3e plaats oplevert. Met nog 3 wedstrijden te gaan laten de jongens van JO15-1 mooi voetbal zien. Zaterdag 12 mei staat de uitwedstrijd tegen SVO’68 JO15-1 op het programma.