JO15-1 laat wederom mooi voetbal zien!

Eendracht '30 JO15-1

21 april 2018 10:30

Na een extra lange voorbespreking om de puntjes op de i te zetten, kwamen de jongens ontspannen en vrolijk het veld op. De aftrap was voor Eendracht, maar Matthijs had al gauw de bal. Eendracht zorgde ervoor dat ze de bal terug kregen en gingen in de aanval. Jasper stond goed te verdedigen waardoor de bal mooi bij Sverre kwam. Via Daan kreeg Jarno de bal, die kon schieten. De keeper van Eendracht lette ook goed op en onderschepte de bal. Een vrije trap van Eendracht werd mooi weggekopt door Dorus, waarna Bram en Matthijs de aanval konden inzetten. Daan speelde af op Lex, waarna Bram een voorzet kon geven op Matthijs. De verdediging van Eendracht stond goed dicht en Eendracht ging ook gelijk door in de aanval. Jort zorgde ervoor dat de bal weer bij SCP kwam. De vrije trap van Tom draaide mooi voor de goal, maar werd onderschept door Eendracht. Er volgde een corner voor SCP. Weer schoot Tom de bal mooi voor de goal. Nu zat Dorus er goed bij maar kopte de bal op de lat. Matthijs probeerde nog te scoren, maar de keeper van Eendracht had de bal sneller. Na een ingooi van Eendracht kon Matthijs een snelle aanval inzetten. De corner die hieruit voortkwam werd goed genomen door Lex, maar snel weggewerkt door Eendracht. De tegenaanval werd direct afgestopt door Ties. Via Jasper kreeg Bram de bal. Een 1-2tje met Daan bracht de bal mooi naar voren. Matthijs werd aangespeeld en kon schieten, 1-0!

SCP liet mooi voetbal zien. Er was rust in het team. De aanvallen liepen goed en de verdediging zat mooi dicht. Na een corner van Eendracht werd de bal door Jasper naar voren geschoten. Matthijs gaf een voorzet op Bram, die de bal hoog over schoot. SCP bleef druk zetten. Een verre ingooi van Bram bracht de bal weer voor de goal, Matthijs kon er net niet bij en de keeper van Eendracht had de bal. Na een schot van Matthijs had de keeper de bal niet goed vast. Jarno en Ties zaten er goed bij, maar het lukte Eendracht toch om de bal weg te werken. De aanval van Eendracht werd super goed verdedigd door Jort. Na een 1-2tje van Bram en Ties wist Bram 3 verdedigers te passeren en kon schieten, 2-0!

SCP zette meer druk. Al snel volgde een corner van Lex. Bram kon uithalen en scoorde de 3-0!

Na de aftrap van Eendracht was Daan goed aan het storen waardoor de bal al snel weer bij SCP kwam. Via Jasper en Lex kon Daan Matthijs aanspelen, die kon schieten. De bal rolde net voor de goal langs. SCP bleef aanvallen, maar Eendracht verdedigde goed waardoor de jongens met een 3-0 stand de rust in gingen.

Na rust bleef SCP aanvallen. Na weer een verre ingooi van Bram legde Matthijs de bal klaar voor lex, die kon uithalen. Hij schoot helaas net over. De aanvallen van Eendracht werden goed tegengehouden door de Verdedigers van SCP. Een vrijetrap van Eendracht, net buiten de 16, werd gelukkig hoog over geschoten. Dorus, Jort, Jasper en Sverre zorgden ervoor dat achterin alles goed dicht zat. SCP bleef aanvallen, maar het lukte even niet meer om te scoren. Na een vrije trap van Eendracht en de aanval die volgde werd er onverwacht geschoten en verdween de bal achter Sverre in de goal, 3-1!

SCP ging hierdoor weer feller de aanval in. Een vrij trap van Lex werd doorgekopt door Bram, net naast. De uittrap van de keeper werd mooi onderschept door Jarno. Die speelde door naar Bram. Bram kon gelijk schieten, de keeper hield hem wel tegen maar had hem niet vast. Jarno maakte de rebound, 4-1!

SCP bleef mooi voetballen. Bram speelde naar Lex, die mooi doorspeelde naar Jarno. Matthijs werd aangespeeld, maar die werd gestopt door Eendracht. Een vrije trap van Tom, net buiten de 16, werd

net over geschoten. Bij de snelle aanval die volgde werd de bal langs Sverre de goal in geschoten, 4-2!

De jongens van SCP waren hier niet blij mee en gingen weer vol de aanval in. Na een ingooi van Tom kon Sem schieten. Helaas recht op de keeper. Dorus zorgde dat de bal weer bij SCP kwam en via Corvin werd Bram aangespeeld. Hij kon zijn verdedigers weer passeren en maakte de 5-2!

Nu was SCP weer goed alert achterin en een mooie verdedigende actie van Dorus bracht de bal weer naar voren, waardoor Matthijs kon schieten. Helaas net naast. Ook na een 1-2tje van Matthijs en Sem werd de bal net naast geschoten. Jort moest geblesseerd het veld verlaten, waardoor Isabel, eigenlijk ook geblesseerd, toch nog even in actie moest komen. Na een vrije trap van Eendracht was er wat gerommel voor de goal van Sverre, waardoor de bal toch in de goal verdween, 5-3!

Eendracht zag weer een lichtpuntje en ging vol in de aanval. SCP hield de verdediging nu echter goed dicht en er werd door iedereen hard gewerkt om de stand zo te houden. De eindstand bleef 5-3!

JO15-1 heeft een mooie wedstrijd gespeeld en de 3 punten thuis gehouden. Maandag staat om 19:00 uur de thuiswedstrijd tegen OVC’85 op het programma!