Aannamebeleid vrijwilligers

Een club als SCP heeft vrijwilligers nodig, SCP heeft ze en is er trots op, dit willen we graag ook zo houden. Binnen SCP zijn er verschillende vrijwilligers actief voor de club; barpersoneel, accommmodatie vrijwilligers, trainers, leiders, bestuursleden, commissieleden etc. Ieder hebben ze het beste beentje voor met de SCP. Het aannamebeleid voor vrijwilligers bij SCP bestaat uit een aantal onderdelen waardoor wij als SCP een beeld krijgen van de vrijwilliger die een functie binnen onze vereniging gaat vervullen. Wij willen natuurlijk dat de sporters binnen de sportorganisatie in veilige handen zijn.

De volgende stappen worden doorlopen bij de werving en aanname van nieuwe vrijwilligers:

* Het kennismakingsgesprek

* Controle van diverse referenties (Bijvoorbeeld; de vereniging(en) bellen waar de vrijwilliger vandaan komt.)

* We gaan voor trainers en leiders die met minderjarigen werken een VOG-verklaring aanvragen (dit wordt elke 3-5 jaar herhaald)

* De beoogde vrijwilliger wordt lid gemaakt van de KNVB.

* De begeleider ontvangt digitaal de gedragsregels van SCP.

Het is nadrukkelijk de bedoeling door deze maatregelen te voorkomen dat er zich ongewenste situaties voordoen. We beogen met dit aannamebeleid mensen met verkeerde bedoelingen te ontmoedigen om een functie binnen onze sportorganisatie te ambiëren.